Zorgen Juwel Vision 260

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Goblin
0-200
0-200
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 apr 2017 11:34
Locatie: Drenthe

Zorgen Juwel Vision 260

Bericht door Goblin »

Hallo allen. Ik heb nu zo'n zeven jaar een tweedehands juwel Vision 260, die ongeveer drie jaar in het bezit van de verkoper is geweest. Nu is mijn vraag simpelweg of iemand ervaring heeft met kit problemen.

Al een tijdje merk ik een beetje speling op aan de zijkanten van het glas. Onderaan is deze minder dan bij de rand, en overigens lijkt het alsof het glas iets naar buiten helt. Rechts zit inmiddels een vingertop speling lijkt het wel. Mijn zorg is natuurlijk dat de hele meute op een dag naar voren komt en met water en al uit elkaar donderd. Een angst dat beïnvloedt word door een onbekend getik tijdens het algen schrapen. Ik dacht aan een lost hangende thermometer maar ik kon het geluid niet na bootsen zonder algen te schrapen.

Is dit reden voor zorgen? Het aquarium is dus inmiddels tien jaar oud en ik kan mij voorstellen dat een panorama glas een andere druk verdeling geeft dan een standaard aquarium, wat degelijke negatieve effecten zou kunnen hebben op de levensduur van silicone kit, wat altijd ietwat plastisch zal zijn.

Graag hoor ik ervaringen van andere mensen met dit type aquaria.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Zorgen Juwel Vision 260

Bericht door Tim »

Heeft de bak vaak lang droog gestaan? Dat kan ten nadelen zijn van de kit. Die kan opdrogen en dan wordt hij minder elastisch.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Goblin
0-200
0-200
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 apr 2017 11:34
Locatie: Drenthe

Re: Zorgen Juwel Vision 260

Bericht door Goblin »

Tim schreef: 02 sep 2018 12:52 Heeft de bak vaak lang droog gestaan? Dat kan ten nadelen zijn van de kit. Die kan opdrogen en dan wordt hij minder elastisch.
Hij heeft een tijdje droog gestaan voordat ik hem kocht ja. Maar in de zeven jaar dat ik hem heb dus niet.

Gebruikersavatar

OlliePindakaas
0-200
0-200
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2018 15:27

Re: Zorgen Juwel Vision 260

Bericht door OlliePindakaas »

Zelf zit ik ook met een soortgelijk probleem. In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik twee kampen tegen:
1) Haal de kit op de glazen gerust weg, maar laat de kit tussen de glazen zitten. Kit daarna een nieuwe afsluitlaag.
2) Haal alle kit weg, zowel tussen als op de glazen. Kit daarna de glazen opnieuw aan elkaar; wél gelijk ze eerst zaten.

Ik zit nog te dubben wat ik ga doen. Dus helaas géén advies, wél informatie...
Samen lukt het gezelliger

Eigen aquariumervaring:

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”