Onderhoud

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Onderhoud

Bericht door Linda »

50% zonder ei methode Amber?
Geen algen?
Wat merk je precies qua verschil dan? Ben ik heel benieuwd naar want ik heb laatst een flinke waterwissel gedaan en toen zag ik sinds lange tijd de plantjes weer assimileren.

En ik heb wel eens gelezen dat een flinke waterwissel de planten zeker ten goede komt. Maar dan meestal met co2..
Voeg je nog carbo toe?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Onderhoud

Bericht door amber98 »

Met 1x per week 25% kleurde het water te snel groen en kreeg ik veel last van baardalg. (Als ik het goed onthouden heb heet dat? Doe inmiddels bijna een jaar 50%) Sinds ik overgestapt ben op 1x per week 50% gaat het veel beter. Bak is mooi helder, heb heel soms wat bruinalg op het glas maar voor de rest valt het heel erg mee. Ben een paar weken geleden 3 dagen weg geweest en mijn moeder heeft helaas de plantenvoeding vergeten maar wel veel te veel visvoer erin gedaan. Hiervan heeft de bak wel wat moeten herstellen..

Bijv. Op zondagavond ververs ik 50%, na het vullen geef ik all in one. Dinsdag easycarbo. Woensdag easycarbo en all in one. Donderdag easycarbo. Vrijdag easycarbo en all in one. Zaterdag easycarbo en zonderdag weer verversen. Elke keer als ik all in one geef, is dit 30mL voor de 300L bak. Easycarbo geef ik de helft van de aanbevolen hoeveelheid. Geen idee hoeveel precies, ik schat wat de hoeveelheid is en vergeet het soms ook.

In nano van 20L ververs ik elke week 80%, na het vullen doe ik een klein beetje all in one erin (geen idee hoeveel) en verder niks.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Onderhoud

Bericht door Linda »

Thanks voor de info 😁👍

Ik heb deze weken ook wat meer ververst ivm stof in de bak ( grrrr kleikegels...)
Maar dan steeds een procent of 35-40 gok ik..
Ik ga binnenkort ook all-in-one bestellen. En dan ook die 50% eens aanhouden.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Onderhoud

Bericht door amber98 »

Ja is altijd afwachten of het werkt, bij mij is dit perfect ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jellevl
200-400
200-400
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:45

Re: Onderhoud

Bericht door Jellevl »

Oke dankjewel!

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”