Online aankopen vissen

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Aaron
0-200
0-200
Berichten: 198
Lid geworden op: 19 mar 2018 12:12

Online aankopen vissen

Bericht door Aaron »

Dag iedereen!

Binnenkort ga ik cory's halen voor in mijn aquarium.
Ben al naar een paar aquariumspeciaalzaken geweest en online ook gekeken.

Wat vinden jullie van online vissen kopen? En hebben jullie dit al (meermaals) gedaan?

Ik vind het opzich maar gek, het lijkt me totaal niet aangenaam voor de vissen. Zeker omdat de tijdspanne aanzienlijk langer lijkt dan wanneer je ze zelf gaat halen? Of ben ik hier mis in :|

Dus laat jullie mening maar horen :D

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Online aankopen vissen

Bericht door amber98 »

Ik heb er zelf over nagedacht om vissen online te bestellen, maar uiteindelijk niet gedaan. De grootste reden daarvoor is dat je de vissen niet ziet voor je ze koopt. Ze kunnen dus ziek of van slechte kwaliteit zijn. Verder zijn er maar weinig zaken die ze versturen via speciale koeriersdiensten, deze diensten zijn wel nodig maar ook direct heel wat duurder. Vaak moet je zo'n 10euro extra betalen per zending.

Het vervoer zelf is voor de vissen geen probleem. Dit gebeurd op dezelfde manier als hoe ze van de leverancier naar de aquarium zaak gaan. Ik heb wel mijn vlindervissen gekocht vanuit de leverancier (vissen besteld bij een zaak en direct opgehaald nadat ze geleverd waren, dus nog in dezelfde transport omstandigheden) ze zitten gewoon in zakjes met 1/3 water en de rest pure zuurstof. Dan in tempexboxen met heat of coolpacks (afhankelijk van vissoort en buitentemperatuur). Het enige waar je verder op moet letten, is dat je de zakjes op het water legt om op temperatuur te komen, maar direct zodra je het zakje opent, de vis in de bak zet. Deze manier gebruik ik overigens altijd ipv vissen overwennen met druppeltechniek of elk kwartier wat aquariumwater erbij, echter is het nog veel belangrijker om deze manieren niet te doen bij vissen die lang in een zakje hebben gezeten. Zodra er namelijk nieuwe lucht bij komt (openen het zakje) schieten direct de waterwaardes omhoog naar dodelijke hoeveelheden. Direct het visje (niet het water) in de bak loslaten dan.

In jouw geval zou ik gewoon naar een aquarium zaak gaan om de visjes te halen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”