Bacteriën

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Poppe
0-200
0-200
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 dec 2015 21:43

Bacteriën

Bericht door Poppe »

De verzorger van ons oude aquarium is altijd heel bang voor besmetting door aquariumwater.
Nadat hij met zijn handen in het aquarium is geweest wast hij zijn handen met desinfecterende zeep want zegt hij de vissebacteriën zijn heel slecht voor mensen. (Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor en na aquariumbezoek de handen te wassen)
Ik heb hier echter nog nooit iemand over gehoord, heeft hij gelijk of heeft hij een waandenkbeeld?
Nec scire fas est omnia

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: Bacteriën

Bericht door warander »

WAt hij doet is onzin.

Ieder mens zit onder de bacterie, en dat is goed.
Was jij je eigen 2 dagen niet,ga je ruiken.

Dan is het een douche pakken.

Mensen gaan ook dood, dat ze TE schoon zijn.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Bacteriën

Bericht door Linda »

Ik vind het ook wel erg overdreven..Ik was ook mijn handen na aquariumonderhoud maar gewoon met water even afspoelen..Meer om de plantenresten van mijn armen af te krijgen dan de bacteriën :P
Er wordt inderdaad wel eens gezegd dat je je handen moet wassen ivm infecties, schimmels ziektes enz..Weet niet of het echt kwaad kan.
Ik heb wel eens met wondjes aan mijn handen in het water gezeten en nooit ergens last van gehad.
Het is gevaarlijker voor de vissen dat wij met onze handen in het water komen dan andersom.

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: Bacteriën

Bericht door warander »

Met wondjes, is het wat anders, he.
Dan is de kans altijd wat groter.
Maar ,dan even afspoelen , scheelt al veel.
:lol:

Zo, jij zit hier ook al een tijdje, he. 5 jaar. 5000. berichten. :duim: volhouder.
O< zie nu dat jij moderator bent, hihih. tja.
:lol:

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: Bacteriën

Bericht door warander »

Jammer dat het hier niet drukker is, he.

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bacteriën

Bericht door stylz »

niet nog drukker, wordt dan een dagtaak alles te lezen en beantwoorden :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Bacteriën

Bericht door Tim »

stylz schreef:niet nog drukker, wordt dan een dagtaak alles te lezen en beantwoorden :)
hahahah!!! daar heb je wel gelijk in :P
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Bacteriën

Bericht door Hartenheer »

Poppe schreef:De verzorger van ons oude aquarium is altijd heel bang voor besmetting door aquariumwater.
Nadat hij met zijn handen in het aquarium is geweest wast hij zijn handen met desinfecterende zeep want zegt hij de vissebacteriën zijn heel slecht voor mensen. (Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor en na aquariumbezoek de handen te wassen)
Ik heb hier echter nog nooit iemand over gehoord, heeft hij gelijk of heeft hij een waandenkbeeld?
Met een zeewater aquarium is het inderdaad uitkijken, maar met een tropisch aquarium is het nogal overdreven.
Of je moet ergens allergisch voor zijn dan is het te begrijpen.
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bacteriën

Bericht door stylz »

Hartenheer schreef:
Poppe schreef:De verzorger van ons oude aquarium is altijd heel bang voor besmetting door aquariumwater.
Nadat hij met zijn handen in het aquarium is geweest wast hij zijn handen met desinfecterende zeep want zegt hij de vissebacteriën zijn heel slecht voor mensen. (Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor en na aquariumbezoek de handen te wassen)
Ik heb hier echter nog nooit iemand over gehoord, heeft hij gelijk of heeft hij een waandenkbeeld?
Met een zeewater aquarium is het inderdaad uitkijken, maar met een tropisch aquarium is het nogal overdreven.
Of je moet ergens allergisch voor zijn dan is het te begrijpen.
Ook met een zeeaquarium is er niet echt wat aan de hand, met schone handen er in gaan is belangrijker dan dat jij een gevaar op besmetting met iets zou lopen.
Er zijn natuurlijk wat dieren waar je voor op moet passen, maar dat wordt hier niet bedoeld, over het algemeen is ook een zeewater aquarium gewoon veilig, hoog uit dat je wondjes schoner worden :mrgreen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

warander
0-200
0-200
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:35
Locatie: Schiedam

Re: Bacteriën

Bericht door warander »

Gelukkig , dan kan ik me een veilig gevoel de zee in gaan,he. :vis:

Zo, beetje nieuw leven in het forum blazen. ;)

Tijd geleden,Willem.

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Bacteriën

Bericht door Hartenheer »

stylz schreef:
Hartenheer schreef:
Poppe schreef:De verzorger van ons oude aquarium is altijd heel bang voor besmetting door aquariumwater.
Nadat hij met zijn handen in het aquarium is geweest wast hij zijn handen met desinfecterende zeep want zegt hij de vissebacteriën zijn heel slecht voor mensen. (Het kan natuurlijk nooit kwaad om voor en na aquariumbezoek de handen te wassen)
Ik heb hier echter nog nooit iemand over gehoord, heeft hij gelijk of heeft hij een waandenkbeeld?
Met een zeewater aquarium is het inderdaad uitkijken, maar met een tropisch aquarium is het nogal overdreven.
Of je moet ergens allergisch voor zijn dan is het te begrijpen.
Ook met een zeeaquarium is er niet echt wat aan de hand, met schone handen er in gaan is belangrijker dan dat jij een gevaar op besmetting met iets zou lopen.
Er zijn natuurlijk wat dieren waar je voor op moet passen, maar dat wordt hier niet bedoeld, over het algemeen is ook een zeewater aquarium gewoon veilig, hoog uit dat je wondjes schoner worden :mrgreen:
Doel meer op de koralen.
Daar zijn vele giftige soorten bij.
Er zijn zelfs poliepen die uit kunnen gassen. Dat heeft al veel ellende gegeven.

Ik heb daar samen met Eric Westhoven nog een stuk over geschreven. Die in verschillende bladen zijn gepubliceerd.
Tijd geleden,Willem.
Mijn geheugen is erg aangetast, ken een heleboel personen niet meer
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Bacteriën

Bericht door stylz »

Als je het over giftige dieren hebt ben ik het met je eens dan is zeewater gevaarlijker.
De meeste soorten koralen die worden aangeboden vallen best mee, maar je moet geen vuurkoraal in je aquarium zetten of een brandworm of zo hebben, parazoanthus is bv wel giftig voor vissen, maar als houder heb je daar geen last van.
Je moet vaak wel oppassen met scherpe stekels aan koraal of stenen, niet echt giftig maar wel vervelend.
een diadema is ook niet echt fijn in je vingers en soorten als Pterois volitans vind ik niet echt iets wat je moet willen houden, net als schorpion of steenvissen.

Ik reageerde meer op dat je in verband met bacterien zegt met een zeeaquarium moet je uitkijken, dat is in mijn ogen niet waar, we begrepen elkaar even verkeerd :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Bacteriën

Bericht door emeraldking »

Het valt allemaal wel mee hoor...
Denk idd dat de bacteriën die wij hebben schadelijker zullen zijn voor de vissen als dat de bacteriën die zich in het aquariumwater ophouden.
Hij zal wel wat smetvrees hebben. Mijn zus is net zo. Te hygiënisch zijn maakt je feitelijk zelf ook vatbaarder. Dan kun je jezelf beter blootstellen aan onhygiënische toestanden om dan maar wat weerstand ervoor op te bouwen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”