overstappen groter aquarium?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar

toekietoekie
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jun 2015 20:19
Locatie: Edegem

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door toekietoekie »

Nog iets: Welke planten zitten er eigenlijk in?
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door tobyderks »

toekietoekie schreef:Misschien heb je het al ergens gezecht en heb ik het gemist maar van waar haal je eigenlijk je filterbacterien?
Ik gebruik bactuur en de filter in dit 'nieuwe' aquarium heb ik overgezet uit mijn ouder aquarium. De filter heeft dus al gewerkt en als het goed is zitten alle goede bacteriën uit mijn ouder aquarium nu dus ook in mijn nieuwe aquarium.

Gebruikersavatar

toekietoekie
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jun 2015 20:19
Locatie: Edegem

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door toekietoekie »

Als ik het goed begrijp heb je dus geen filter in de andere bak meer misschien best zo snel mogelijk overzetten
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door tobyderks »

toekietoekie schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus geen filter in de andere bak meer misschien best zo snel mogelijk overzetten
jawel. bij het andere aquarium zat nog een filter. maar ik vind het geen fijne filter, en mijn huidige filter kan ook gewoon in het 54 liter aquarium. daarom heb ik een paar dagen gelden de filter die ik er bij heb gekregen in een emmer water gezet en laten draaien. ook heb ik iedere dag bactuur toegevoegd zodat hij tijdelijk in mijn oude aquarium kan draaien. in beide aquariums zitten dus filters.

over die planten: HOE KON IK ZO STOM ZIJN! omdat ik niet veel van planten wist (en hoe je ze moet planten) hebben zij alvast die plantjes een beetje klaargemaakt (bakje eraf enzo) en ben ik vergeten om op te schrijven welke plantjes het waren :roll: :cry:
ik zal morgen op internet kijken of ik ze kan vinden en dan laat ik het wel weten..........

maar kan ik de vissen morgen dan al overzetten?

Gebruikersavatar

toekietoekie
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jun 2015 20:19
Locatie: Edegem

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door toekietoekie »

Ai das een tegenvaller. Die plant rechtsachteraan met de lange bladeren is een vallisneria. De vissen zou ik dan maar al overzetten
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door Tim »

mischien kan je beter een aparte topic maken in de afdeling mijn aquarium. en de vragen over de planten in de planten en vissen bestanden onderwerp.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: overstappen groter aquarium?

Bericht door tobyderks »

Tim schreef:mischien kan je beter een aparte topic maken in de afdeling mijn aquarium. en de vragen over de planten in de planten en vissen bestanden onderwerp.
Ik ga idd een andere topic openen met close-ups van de planten.. ik zal zo een linkje sturen.
Nogmaals iedereen bedankt, ik ga verder in een nieuwe topic.

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”