Lido 200 herinrichting

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:48

Lido 200 herinrichting

Bericht door axelp »

M'n Lido 200 was het eerste grote aquarium welke ik in huis heb gehaald (1,5 jaar terug). Toen ik begon ben ik overenthousiast aan de slag gegaan en al snel had ik een onevenwichtig vissen bestand en zat het aquarium vol. Ik heb daarom besloten het aquarium leeg te halen, alle vissen bij de lokale aquariumzaak te laten logeren en de bak opnieuw te starten. Nu is, voor mensen die een Lido kennen, het een vrij hoge bak en moeilijk in te richten (ik ben al 5 inrichtingen verder ondertussen).

Nu ik even rustig de tijd heb de bak helemaal opnieuw in te richten wil ik wat ideeen op doen. Ik was van plan wellicht een grote stenen berg te bouwen in het midden bijv. van drakensteen en die dan aan t vullen met wat planten eromheen zodat ik een mooi gecentreerde indeling heb waar straks m'n opgeschoonde vissenbestand kan groeien. Wat ik niet wil is de zwemruimte onnodig inperken, ik wil ook geen talloze soorten planten (max. 3/4 in mooie bossen) en ik wil niet werken met terrassen.

Hebben jullie suggesties wat betreft de indeling, wat zou JIJ doen als je mij was, ook advies qua vissenbestand is welkom maar ik denk dat ik de nu 11 soorten imperk tot 4 soorten en dan wat grotere groepen en wat bijvis zoals m'n l144 en Dwerggourami koppel. Boven: Bijlzalmpjes, midden: Kardinaal tetra, bodem: Corydoras Sterbai. Ik ben erg benieuwd (en dankbaar) naar eventuele feedback welke jullie voor mij hebben. De vissen die afvallen blijven trouwens in de aquariumwinkel en worden opnieuw verkocht.

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door stefan99 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn wat fotos, als goed is allemaal lido aquariums 120 of 200.
Hebben jullie suggesties wat betreft de indeling, wat zou JIJ doen als je mij was.
Over de indeling, het is jouw aquarium. Doe wat JIJ mooi vind :lol: Heb je wat voorbeelden gegeven misschien kan je daar wat mee? Of zoek zelf wat fotootjes, met een indeling die JIJ mooi vind.
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door Tim »

Mooie voorbeelden stefan! :duim:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:48

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door axelp »

stefan99 schreef: Over de indeling, het is jouw aquarium. Doe wat JIJ mooi vind :lol: Heb je wat voorbeelden gegeven misschien kan je daar wat mee? Of zoek zelf wat fotootjes, met een indeling die JIJ mooi vind.
Thanks voor de suggesties! Heb al e.e.a. uitgetekend en ga er van de week mee aan de slag ;-)

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door Tim »

Heb je al een idee wat voor planten je wilt gaan gebruiken en wat voor hout of stenen? Geef je ook voedingstoffen? En geef je ook co2?
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door stylz »

Mooie voorbeelden Stefan :duim:

je kan ook hier eens kijken http://showcase.aquatic-gardeners.org/2015/index.html

met een hardscape is het ook een kwestie van niet te bang zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
axelp
0-200
0-200
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:48

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door axelp »

Aqua026 schreef:Heb je al een idee wat voor planten je wilt gaan gebruiken en wat voor hout of stenen? Geef je ook voedingstoffen? En geef je ook co2?
Heb drakensteen besteld, daarnaast een heel breed scala aan planten zodat ik een beetje kan kijken wat het beste past. Als het goed is komt volgende week alles binnen en kan ik actief gaan scapen :)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Lido 200 herinrichting

Bericht door stylz »

waarom bestel je alles tegelijk ?

neem de tijd voor je hardscape, daar kijk je toch lang tegen aan, pas als je tevreden bent na een paar dagen planten bestellen is mijn advies
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”