Snelwaterwisselen

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar

AquaMartin
400-600
400-600
Berichten: 410
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:52

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door AquaMartin »

Zelf vind ik water afhevelen in een emmer wel fijn en zou ik het niet rechtstreeks opnaar de afvoer willen hebben.
Dat komt omdat ik in een emmer nog even het afgehevelde water kan bekijken, eventueel meegesleurde plantjes (stekjes) terug kan planten en ik heb zelfs een enkele keer dat een nieuwsgierige Neontetra (!) vrolijk de slang in zwemt.
Doordat ik in een emmer afhevel kan ik die tetra dan nog weer terug doen in het aquarium en dat zou bij afhevelen in de afvoer niet meer kunnen.

(en zo hep elk nadeel weer z'n voordeel :mrgreen: )

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door stefan99 »

Bad is 1,5m lang. Hang ik de slang rechts. Putje is links. Zat tijd om het putje dicht te doen. Of een zeef gebruiken.

Ga waarschijnlijk een pompje gebruiken. Zouden vissen ook niet in moeten komen
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door ijsselmeer »

Ik doe een tuinslang in de bak en daar heb ik een U vorm voor van de wasautomaat ( gepikt ) mijn vrouw weet er van? en daar de slang doorheen op lengte op het peil wat ik wil (50%) van de bak de tuinslang door de kamer en keuken in de tuin aanzuigen en klaar (het gras groeit als een gek )met het vullen doe ik de uitlaatkant van de slang met verloop en gardena kopp.op de mengkraan in de keuken (verloop gekocht bij Hornbach) en vullen maar op temp.

Ik heb wel een heel fijn korfje (gaas) gemaakt voor het NIET meezuigen van visjes.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door stefan99 »

ijsselmeer schreef:Ik doe een tuinslang in de bak en daar heb ik een U vorm voor van de wasautomaat ( gepikt ) mijn vrouw weet er van? en daar de slang doorheen op lengte op het peil wat ik wil (50%) van de bak de tuinslang door de kamer en keuken in de tuin aanzuigen en klaar (het gras groeit als een gek )met het vullen doe ik de uitlaatkant van de slang met verloop en gardena kopp.op de mengkraan in de keuken (verloop gekocht bij Hornbach) en vullen maar op temp.

Ik heb wel een heel fijn korfje (gaas) gemaakt voor het NIET meezuigen van visjes.
Zou je wat foto's kunnen maken van je opstellingen of wat linkjes van de spullen die je gebruikt
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door ijsselmeer »

Uhh Stefan nu vraag je mij wat eerst foto`s maken en kijken of ik de bon nog hebt van Hornbach. :kwnie:

Maar ik doe mijn best het zal wel de volgende pagina worden .
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Anagorn
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 okt 2015 13:51

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door Anagorn »

En een oplossing als de Aqueon Water changer, is dat iets wat zijn geld waard is? Onder andere te koop bij Amazone
Zelf zoek ik ook nog een makkelijke manier van water verversen namelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar

EricC
0-200
0-200
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 nov 2015 20:09
Locatie: Rotterdam

Re: Snelwaterwisselen

Bericht door EricC »

Misschien een idee om bij de blokker van die plastic opbergbakken te kopen, ze hebben ze tot 80 liter per bak, en dan een opvoerpomp er in en zo weer je voorbereide water het aquarium weer in.

Om het water er uit te laten lopen heb ik een wateraanzuigstuk met korf met een tuinslang slang er aan en die gaat zo het toilet in.

Ik doe een waterwissel van 200 liter in een half uur op deze manier. Met 2 80 liter bakken en 2 keer lopen met een 20 liter emmer

Groetjes,
Eric

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”