Sherry Barbeel of Platies

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MiMahone
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2022 10:41

Sherry Barbeel of Platies

Bericht door MiMahone »

Hi forumleden,

Vraagje, wij hebben aquarium op een wat drukke plek in huis. Staat ook met een 'korte' kant tegen de muur en met de lange kant de kamer in. Dus wordt van 3 kanten benaderd. We hebben hier een groep Afrikaanse blauwoogjes in zitten. Voor hun is dit heel stressvol. We hebben veel planten in de bak zitten maar zodra er iemand in de buurt van het aquarium komt schieten ze alle kanten op. Aquarium is 60 cm. Zitten verder nog geen andere vissen in.

Nu wil ik er een schooltje bij doen om hen meer op het gemak te laten voelen.

Nu zat ik te denken aan Sherry Barbeelen maar ben bang dat die hetzelfde gedrag vertonen. Heeft iemand ervaring met deze visjes?

Anders dacht ik nog aan platies die gaan wel goed denk ik of guppen maar wil liever iets roodachtige.

Heb ook voor ember tetra gekeken zou ook nog kunnen maar is ook wat kleinere vis waarvan ik verwacht dat die ook wat schrikachtig kunnen zijn.

Lang verhaal geworden :D

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Sherry Barbeel of Platies

Bericht door amber98 »

Platys of guppen zal het niks interesseren dat ze in open ruimte zijn. Die lijken vergeten te zijn wat angst is. Dit is dan ook denk ik de beste keuze, hou er wel rekening mee dat je heel snel heel veel jongen krijgt en ikzelf denk dat het voor de blauwoogjes niet heel veel verschil zal gaan maken.

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”