onze beestenboel

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Hoi,
Een van de redenen dat ik een aquarium heb is omdat ik HEEL veel van dieren hou. Nu zijn mijn vissen en garnalen niet de enige dieren die ik heb. Het leek mij leuk om een aantal van de andere ook voor te stellen.

Allereerst wil ik beginnen met onze lieve Grump. Grumpy was een rotweiler en een schat van beest. Ze kon met iedereen goed overweg vreemde, kinderen, oudere of andere honden het maakte niet uit. Ze liep de hele dag op stal rond en alle klanten vonden haar lief. Ze was echt zo geweldig. Daarom was het voor ons een klap in ons gezicht toen we vorig jaar september te horen kregen dat ze botkanker had. Ze zou toen niet lang meer te leven hebben. 1 week voor haar 8e verjaardag (oktober) ging het niet meer. Ze lag de hele dag in haar mand en ze wilde niet mee wandelen. Toen hebben we haar helaas in moeten laten slapen. Ben er nog steeds kapot van.
4955
Nou nu we dat hebben gehad, gaan we het weer over leuke dingen hebben. Hier is 'mijn vriendje' Chico. Chico is een jack russel (reu), 8 jaar en onze waakhond. Yup je ziet het goed, een hondje van nog geen 30cm hoog is onze waakhond. Hij zit s'nachts in de stal, omdat daar al eens ingebroken is. Hij was niet altijd van ons. Eerst woonde hij ergens bij iemand die hem niet goed verzorgde, daarom is hij zo vals. Tegen ons is hij echt een schat, maar vreemde moeten hun kuiten goed in de gaten houden! Ziet hij er niet lief uit!
4956
Nu door naar ons nieuwste familielid Roxy. Roxy hebben we 2 weken gekocht nadat Grumpy was overleden. Zo hadden we wat te doen in plaats van steeds huilen om grump. Ze is nu ongeveer 8 maanden oud. Ze is een rotweiler x cane corse (teef). Ze is ENORM ondeugend en hardleers. Bijt alles kapot en luisterd, ondanks puppycursus, niet goed. Toch kan ze ook lief zijn hoor!
4953
Nu door naar onze kippen. We hebben er 4. Hier valt niet zo veel over te zeggen eigenlijk.
4959
Nou zoals jullie al hebben gelezen, hebben mijn ouders een paarden stal. Zelf hebben we 7 paarden. Ik ga ze niet allemaal noemen. Wel deze 2. Hermelien en haar zoon Lorenzo (ben zelf 100% tegen deze naam!!!!). Lorenzo is in mei geboren. Het is een hengst. Nu is het een vos, maar hij wordt een schimmel. Hermelien is een schimmel en nu 3 jaar. Zij is mijn favoriet, ookal rij ik zelf geen paard.
4954
Voor de rest heb ik momenteel een kauw die uit het nest is gevallen (basje). Ik ben hem nu zelf groot aan het brengen. (inmiddels vliegt hij hier buiten al vrij rond en hebben andere kauwen hem geadopteerd. soms komt hij nog naar mij toe en dan geef ik hem eten) Ook komt de kat van de buren heel vaak bij ons muizen vangen. Opa, die samen met oma naast ons/ in hetzelfde huis woont, heeft nog duiven en ook kippen.

Dat was volgens mij de hele beestenboel wel! Nou reacties of vragen zijn altijd welkom!
Laatst gewijzigd door tobyderks op 19 jun 2016 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Hé shit! zit een beetje met de afbeeldingen te stoeien, ze komen er aan. excuses.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

gelukt! :Cheer:

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: onze beestenboel

Bericht door karinD »

Wat een gezellige beestenboel heb je daar!
Wat triest van Grump. Zo te lezen was het een fantastisch dier.

Wauw, 7 paarden! Jaloers!
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: onze beestenboel

Bericht door amber98 »

7 paarden, wow. Heb er maar 1 en een kleine pony.
jammer dat je Grumpy eigenlijk zo vroeg hebt moeten laten inslapen. Niks leuks aan, hier helaas een 5jarige hond moeten laten inslapen. Rotweillers zijn wel echt geweldige honden.

Geweldig dat de jack russel de waakhond is, maar ze kunnen erger zijn dan grote honden haha.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Inderdaad heel jammer van grumpy. Maar goed we moeten door.
Ik heb een beetje verkeerd geteld. We hebben 8 paarden. Maar 1 is een ouwe fokmerrie (we noemen haar oma) zij staat nu lekker 24/7 in de wei.
Haha ja klopt amber, die kleintjes zijn het valst! Deze is wel lief tegen ons hoor, maar ieder ander levend wezen moet uitkijken! :lol:

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: onze beestenboel

Bericht door karinD »

In de dierenwinkel waar ik gewerkt heb zei mijn baas altijd: terriers zijn enorm grote honden in een kleine verpakking :mrgreen:
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Wat een gezelligheid daar Toby!
Zielig van Grumpy..Wij hebben onze poes op 8 jarige leeftijd ook moeten laten inslapen vanwege een tumor afgelopen februari.. :(
Ik leef met je mee..

En dat jullie nieuwe aanwinst van 8 maanden niet zo goed luistert zou kunnen komen door de puberteit! Wij hebben een Drentse Patrijshond (reu) van 9 maanden en die heeft de oren ook af en toe goed verstopt zitten!! :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

(sorry linda ik zie je bericht nu pas)
Erg he wanneer je die diagnose krijgt van een tumor ! verschrikkelijk!!!
Haha ja klopt, mam heeft al haar hele leven honden gehad dus we wisten al dat het moeilijk kon gaan worden. Nu is ze afgelopen week loops geworden :roll: en volgens mij heeft Chico ergens een bal verstopt zitten, want hij probeert 24/7 puppies te maken :? . Volgens mam word roxy rustiger na de puberteit.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Is inderdaad niet leuk...En nu heeft onze nieuwste aanwinst waarschijnlijk een chronische oogontsteking :nope:

Arme Chico, vermoeiend is dat! :?
Off Topic
Haha ja klopt, mam heeft al haar hele leven honden gehad dus we wisten al dat het moeilijk kon gaan worden. Nu is ze afgelopen week loops geworden
De hond toch hoop ik?? :lachen:
Geintje natuurlijk!

En inderdaad..Zodra de pubertijd voorbij is worden ze rustiger...Helaas kan dat nog wel tot een jaar of 4 duren :headbonk:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Arme chico? HIJ is degene die puppies wil...
Zal ik je eens wat vertellen: een maand nadat we roxy hadden gehaald, kreeg hij een of ander rood vliesje bij haar oog. De dierenarts heeft het (voor nu) kunnen terug duwen en vast gehecht, maar dit is wel iets erfelijks wat heel veel bij dit ras voorkomt.

Gvd 4 jaar, kom je nu mee! Tja dat zei mams natuurlijk niet, hoe lang dat kan duren.

haha ja de hond, moet je toch niet aan denken: 4 weken 'in je periode' zijn ;)

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: onze beestenboel

Bericht door amber98 »

Hier eentje zitten die met bijna 7 jaar nog steeds aan het puberen is :) en eentje van bijna 6 die pas vorig jaar begonnen is aan de echte pubertijd.

Het hondje van de buren (mijn opa en oma) is nu ook eindelijk loops. Heeft lang geduurd.. die loopt overdag altijd bij ons rond.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Is vermoeiend hoor 24/7 puppies willen maken :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Ik was even door mijn oude topics aan het scrollen en toen kwam ik deze tegen. Tot mijn verbazing zag ik dat ik jullie nog helemaal niet heb voorgesteld aan onze nieuwste familie leden! :oops:
In het begin van de zomervakantie heb ik een koppel dwergkonijnen gekregen: Apollo en Delia (vernoemd naar de Griekse goden, zij waren tweeling en deze konijnen zijn broer en zus). Ze zitten bij de kippen in de ren.
Helaas waren ze in het begin nog ontzettend schuw, dus ik kon geen goede foto's maken. Delia word steeds minder schuw. Wanneer ik nu naar de ren loop, kijkt ze wel op maar gaat vervolgens weer lekker haar gang. Apollo daarentegen is nog steeds redelijk schuw en schiet weg wanneer ik naar de ren loop. Ze komen nog niet naar mij toe, daar moet ik van de lente weer aan gaan werken maar moet zeggen dat deze twee erg lastig tam te maken zijn.
Omdat Apollo zo schuw is, heb ik alleen oude 2 foto's van Delia.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik nieuwe kan maken

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: onze beestenboel

Bericht door Svenjfc »

Haha leuk hoor! Zien er mooi uit, ze worden als je genoeg aandacht geeft vanzelf tam.( ik spreek uit ervaring)
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”