onze beestenboel

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Wat een leukerd!
Gaat dat goed buiten in de winter? Ik heb geen konijntjes dus ik zou het niet weten.....Wilde konijntjes doen het ook goed in de winter dus ja.. :P
Worden ze ook niet sneller tam als je ze binnen houdt?
Hoe oud zijn ze?
Laat ze ze "helpen" ? anders heb je straks broer/zus baby's :?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

nu zitten ze nog steeds buiten. Delia loopt gewoon buiten rond maar ze kunnen ook naar een binnen hok toe samen met de kipjes. hier binnen hebben wij 2 honden zitten, dus zou het geen goed idee zijn om ze hier neer te zetten... misschien dat ze achter in de kantine van stal kunnen, daar is het meestal wel warmer maar daar moet ik me nog in verdiepen.
ik heb ze bewust in de ren gedaan omdat ze daar alle ruimte hebben. je kan ze binnen in een hok houden, maar konijnen zijn best actief en hebben hun beweging nodig. buiten houden is dus bijna altijd beter. binnen worden ze natuurlijk wel sneller tam, maar ik denk dat het beter is om ze tam te maken door het rustig aan te doen en de konijnen de regie te geven. ik ga dan in de ren zitten (als het warm is!) em dan komen zij vanzelf naar mij toe als ze er klaar voor zijn.
ze zijn ongeveer begin april geboren, dus nog redelijk jong.
Apollo hebben we meteen toen hij er 'klaar' voor was (balletjes genoeg ingedaald...) laten castreren, dus dat hebben we al geregeld ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Ahaaa!
Ik vind het ook wel sneu als er een konijntje in zo'n klein hokje gehouden wordt...Net als visjes in een te kleine bak.
Dan is buiten inderdaad beter en bij de kipjes is het lekker warm lijkt me.

Hahaha heel goed! Anders heb je straks ineens heel veel konijntjes :P

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Ja ik vind dat ook zielig dus ik dacht ik geef ze lekker de ruimte. Ik heb liever dat ze genoeg ruimte hebben en niet tam worden dan dat ze in een klein hokje zitten maar erg tam zijn.
Dat hok is inderdaad redelijk warm, maar zie ze daar maar heel weinig in zitten. Mischien dat ze nu daar wel vaker komen. En ze hebben een holletje gegraven dus ze kunnen ook nog lekker knus onder de grond (ik heb rondom de ren wat gaas ingegraven dus ze kunnen niet ontsnappen hoor)
Mam zei eerst dat we dan gewoon 2 vrouwtjes moeten nemen, maar deze kunnen later nog met elkaar gaan vechten. Heb er wel veel moeite voor moeten doen mijn ouders te overtuigen dat een koppel echt veel beter is, maar het is gelukt! :D

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: onze beestenboel

Bericht door amber98 »

Leuk! Konijnen overleven het buiten prima hoor, vinden ze zelfs fijner dan binnen. 20 graden in de woonkamer is voor de meeste konijnen al te warm ;) Konijnen met staande oren zijn iets moeilijker tam te krijgen dan konijnen met hangende oren. Met staande oren hebben wat "wilder" bloed om het zo maar even te zeggen. Als je ze regelmatig voert, en ze niet dwingt, zullen ze vanzelf aan je wennen en tam worden :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Je daarom. Ik zal als het nog kouder word hun kratje (links in de overdekte ren op de 2e foto) vol proppen met stro. Dan kunnen ze daar een holletje in maken.
Deze konijnen zijn een kruising tussen een franse hangoor en nog iets, dus volgens mij kunnen de oren nog gaan hangen maar dat weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: onze beestenboel

Bericht door amber98 »

Als ze eenmaal staan, gaan ze meestal niet meer gaan hangen, dus gok dat het staande oortjes blijven ;) Aan de kleur te zien zou er japanner in kunnen zitten en volgens mij zie ik een klein pluimpje in de nek wat me laat denken aan voskonijn. Maar ik ben geen konijnenexpert, so correct me if I'm wrong :)

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: onze beestenboel

Bericht door Svenjfc »

Konijnen overleven wel in de winter. Ik heb geen idee van rassen, enige die ik weet zijn Duitse en Vlaamse reuzen. :)
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Ach ja ik weet ook vrij weinig van konijnen, maar genoeg om deze te verzorgen. We hebben de konijnen van een kennis dus we kunnen het nog een keer navragen.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: onze beestenboel

Bericht door amber98 »

Ik heb vorige week rassenkennistoets gehad van oa konijnen, maar erachter komen wat voor kruising het is, is een stuk moeilijker. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Ik heb net heel sneaky wat foto's van ze allebei kunnen maken!! Ik moest me verschuilen achter een raam en ver inzoomen dus de foto's zijn niet helemaal perfect :mrgreen: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Wat zijn ze leuk!
Maar nog steeds erg schuw dus?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: onze beestenboel

Bericht door tobyderks »

Ja Delia wat minder. Als ik naar buiten ga kijkt ze wel op, maar gaat weer gewoon haar gang. Als ik er naar toe loop dan gaat ze wel klaar staan om weg te rennen, maar meestal doet ze dat toch niet. Wanneer ik er eten in gooi dan komt ze er wel naar toe.
Maar Apollo is helaas nog heel erg schuw :(. Wanneer iemand de deur ook maar open doet schiet hij al weg. Heel erg jammer. 'S ochtends wanneer er nog niemand buiten is geweesd zijn ze samen buiten. Dat is zo leuk: ze likken elkaar schoon en ze spelen. Echt heel lief. Maar helaas kun je dat alleen heel stiekem bekijken.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: onze beestenboel

Bericht door Linda »

Wat jammer.. Hopelijk komt dat nog goed..

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”