Trudy's dieren

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

Hallo.
Ook mijn diertjes even.
Een shih tzu van 8 jaar. Ik heb haar nu anderhalf jaar. Het beestje stond op marktplaats. Zij moest weg omdat er een baby in het gezin bij kwam. Het is een schat van een beest en is tegen iedereen vriendelijk.
Ook heb ik een kat genaamd Femke. 11 jaar Die heb ik nu 5 jaar komt uit het asiel. Was zg. een vondeling. De vorige eigenaar zei dat hij haar weg had gegeven dus gewoon op straat geschopt.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Mijn diertjes

Bericht door MatthijsH »

Ook super diertjes Trudy,

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Mijn diertjes

Bericht door trudy1942 »

wat is dan de bedoeling van dit topic??

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Mijn diertjes

Bericht door MatthijsH »

Dit is mijn diertjes topic Voor jou dieren kun je een eigen topic starten :)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Trudy's dieren

Bericht door Linda »

Wat een schatjes :)

Gebruikersavatar

Jolanda
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015 22:57
Locatie: Beverwijk

Re: Trudy's dieren

Bericht door Jolanda »

Geweldig om die 2 zo bijelkaar te zien, volgens mij ook beste maatjes?? Of niet.
Bettaholic in hart en nieren!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

Ja maar dat heeft wel even geduurd maar de poes haalt nog wel eens uit hoor. Alleen ik kan de poes aanhalen een ander krijgt meteen een haal. Maar toen ik haar ging halen werd mij al gezegd dat je haar kon aanhalen tot dat zij het zat is en dan een tik uitdeelde. maar naar mij haalt ze niet uit met haar nagels maar alleen een tik. Maar je weet natuurlijk niet wat zo'n beestje meegemaakt heeft.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

En als de hond je aankijkt dan smelt je weg. Zij is ook helemaal op mij gefocust. Ze zit het liefst de hele dag op mijn schoot. Ze slapen ook allebei gewoon op bed. Een ander vind dat misschien vies maar ik niet.

Gebruikersavatar

Jolanda
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015 22:57
Locatie: Beverwijk

Re: Trudy's dieren

Bericht door Jolanda »

Stja vervelend maar Is dan toch een bepaalde reactie, zo hebben wij een boxer uit het asiel gehad. Wij waren eigenaar nr 3 en uiteindelijk snapte ik wel waarom. Mensen doen dieren weg met een smoes zo van hij sloopt alles. Ze was druk maar mijn kinderen waren dat ook, ze heeft dus nooit wat gesloopt en was een schat.
Grappig dat ze dan erg naar jou trekt maar zeker ook mooi. Op bed slapen, Hahaha het zijn wel lekkere kruikjes. Ik heb er ook 2, mijn katten, ook altijd op bed.
Bettaholic in hart en nieren!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

Ik heb vroeger ook een boxer gehad die is 16 jaar geworden. Het zijn een beetje doordouwers maar wel harstikke lief. Daarna heb ik 2 new foundlanders gehad die zijn maar 8 jaar geworden maar dat is de gemiddelde leeftijd. Nu heb ik dus deze 2. En ja de mensen verzinnen soms de raarste smoesen.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Trudy's dieren

Bericht door karinD »

Wat een mooie dieren. Die hond kijkt echt aandoenlijk.
Katten zijn dieren met een heel sterk eigen karakter, sommige zijn heel aanhankelijk, sommigen eenkennig en sommige willen gewoon helemaal niet dat je ze aanraakt. Dat hoeft niets te maken te hebben met wat ze meegemaakt hebben, kan ook gewoon karakter zijn. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je kat een verleden heeft, maar dat kan natuurlijk wel.

Ja, je hoort heel veel smoezen waarom mensen van hun dier afwillen. Ik heb een aantal jaar in een dierenwinkel gewerkt. De meest gehoorde smoes: ik (of mijn kind) ben allergisch geworden. nou geloof mij, de mensen die echt allergisch zijn haal je er zo tussenuit. En dan wel je dier zo rond de vakantieperiode komen inleveren omdat je allergisch bent geworden, maar wel het hok houden. Ja ja, natuurlijk.
Terwijl we daar in de winkel ook een vakantieopvang hadden. Gewoon gemakzucht.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

Hoi.
Je hebt volkomen gelijk. Als ik op vakantie ging gingen mijn 3 katten in een pension. Kost wel wat maar dat moet je over hebben voor je dieren. Nu ga ik niet meer op vakantie vanwege mijn dieren maar dat is een bewuste keus geweest.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Trudy's dieren

Bericht door karinD »

Ja, katten in een pension onderbrengen is ongetwijfeld duur.
Maar ik zie niet helemaal wat het nou voor verschil uit maakt als je 14 dagen op vakantie gaat, om je konijn onder te brengen voor 2 euro per nacht (24 euro) of hem weg te doen en na de vakantie een nieuwe te kopen van 20 euro. Als je dat doet om die 4 euro, ben je een behoorlijke kniepert. En wat doe je je kinderen aan en wat leer je ze op die manier. Helaas is dat nog erg vaak de realiteit.

Gelukkig heb ik die problemen niet, mijn ouders zorgen altijd dat ze neit tegelijk met ons op vakantie gaan en dan kunnen we de beestjes bij hun brengen. En dan is mijn vader ook nog zo lief om om de dag hier even langs te komen om het aquarium te verzorgen.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
trudy1942
0-200
0-200
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:45
Locatie: Leiderdorp

Re: Trudy's dieren

Bericht door trudy1942 »

Onze katten onderbrengen in een pension koste toen al 200 € en dat is behoorlijk duur. Ze zijn ook 1 keer bij ons in het asiel ondergebracht maar ondanks alle voorzorgsmaatregelen ( ontsmetting en inentingen ) hadden ze toch een lichte vorm van niesziekte overgehouden dus dat deden we niet meer. Ik ben een alleenstaande AOWer en ik zou niet weten wie mijn vissen zou moeten verzorgen dus mijn keus is niet meer op vakantie. En wat jij zegt over de winkel met opvang. Die hebben wij hier niet. Ik woon nu in een dorp met 1 dierenwinkel.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Trudy's dieren

Bericht door karinD »

Dat kost inderdaad aardig wat ja.
Zonde dat ze ziek zijn geworden in het asiel.

Ja, ik zou in zo'n geval ook kiezen voor niet meer met vakantie gaan. Mijn dieren zijn belangrijker dan vakantie. Maar gelukkig weet ik dat mijn knagers en mijn vogeltje enorm verwent worden als ik weg ben en dat ook de vissen goed verzorgd achterblijven, zodat ik niet na mijn vakantie met een bak vol alg door overvoeding ofzo zit.

Hier in het dorp is ook maar 1 dierenwinkel. Die hebben blijkbaar in het verleden zo vreselijk veel vraag gehad naar vakantieadresjes voor knaagdieren, dat ze er maar zelf mee begonnen zijn. Eerst was dat gewoon achterin de winkel, waar ze ook de verkoop dieren hadden. in vakantietijd stond het dan helemaal vol met hokken met logees. Maar tegenwoordig hebben ze zelfs een heel eigen ruimte ervoor ingericht, waar ze heel wat hokken kwijt kunnen. Het loopt super.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”