Naast aquariaan ook terrariaan...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

karinD schreef:Mooi papegaaitje ook. Ik vind kromsnavels altijd zo heerlijk eigenwijs kijken en vaak zijn ze ook nog supereigenwijs. Vaak doen ze alsof het hele huis van hun is :mrgreen:
Klopt Karin! Soms lijkt het wel alsof hij bepaald wie er in huis aanwezig mag zijn. En supereigenwijs is die zekers... Het is soms net een mens!
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Fabian schreef:Een echte dierenvriend. Leuk! :D
Dank je, Fabian! Ja, viel het op?
't Is dat het huis niet groter is maar anders zat er waarschijnlijk meer in huis aan dieren. Maar daar heb ik domweg de ruimte niet voor. Om maar eens terug te komen naar de veel voorkomende topic "wees humaan en geef de dieren de ruimte"! Toch?
Ach ja, en dan is de factor vrije tijd ook nog eens een issue om meerdere dieren er op na te gaan houden.

Heb naast de amfibiën, reptielen, vissen en geleedpotigen ook honden, konijnen vogels (dwergduif-, vink-, papegaai-, parkiet- en weverachtigen), konijnen en een pleegkat gehad. Die pleegkat was een in eerste instantie een rode kitten die onze hond spontaan volgde toen ik 'm een keer uitliet. En die kat bleef zich in de tuin achter de tuinstoelen (afgedekt) ophouden. Ik dacht: nou die wil niet weg. Dus begon ik haar maar te voeren en drinken te geven. Niemand kwam haar claimen. Op een gegeven moment vertelde m'n schoonzus dat een collega van haar allemaal katten had. Ik ben toen met haar naar haar collega gegaan om te kijken hoe de huiselijke situatie was en had er een heel goed gevoel bij. Uiteindelijk is onze rode kitten naar haar toe gegaan en ze maakt het nog heel erg goed.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Fabian »

Viel maar een beetje op, hoor :P
Soms moet je inderdaad keuzes maken die ten goede komen voor het dier/de dieren. Fijn dat de rode kitten een goed nieuw huisje heeft :)

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”