Naast aquariaan ook terrariaan...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Ik had mij hierzo wel ingeschreven als zijnde een aquariaan maar ik ben daarnaast ook nog eens een terrariaan. Heb verscheidene reptielen en amfibieën gehad. Zelfs nog wat geleedpotigen. Maar tegenwoordig beperk ik mij hierin tot gifkikkers, rietkikkers, boomkikkers, dwerggekko's en dwergkameleons.
Ik heb momenteel 4 paludaria waarvan één een open paludarium betreft. Zal eens wat foto's hierzo gaan plaatsen van m'n diertjes om een bepaalde indruk te kunnen geven.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Kreek »

Goh, wat zijn dat toch leuke beestjes! Mooi hoor.Volgens mij is het gewoon een gezellige boel daar bij jou thuis. :lol: Wat ik me afvraag, hebben die kikkers nu veel lawaai? Of valt dat wel mee?

Gebruikersavatar

Coco86
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 feb 2014 16:25
Locatie: Maastricht

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Coco86 »

Oooo wat mis ik mijn terraria als ik dit zie! Zou heel graag weer willen beginnen, heb jarenlang hagedissen gehad...helaas een huisdierverbod gekregen (als het aan mij ligt zou zo ons hele huis vol zitten/staan/liggen)
Ziet er leuk uit, heb je ook overzicht foto's van de bakken waar ze inzitten?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Linda »

Wat leuk Stan! Ben gek op reptielen en amfibieën. Ik vind je gekko op foto 9 fantastisch. Mijn moeder zou niet meer langskomen als ik een terrarium zou hebben ben ik bang :lachen:

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door stylz »

super leuk :duim:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Het moge duidelijk zijn dat ik dol op dieren ben... Ik heb ook nog een papegaai. En die houdt het absoluut gezellig. Die laat van zich horen wanneer je lekker rustig tv wilt kijken. Of als er bezoek is dan moet die zich er ook bij inmengen.

De dwerggekko op foto nr. 9 is een sphaerodactylus torrei. Het is een mannetje, Ik heb 'm het afgelopen jaar toen ik in Berlijn zat van een kennis meegekregen. Hij had 5 mannetjes als nakomelingen en die begonnen zich al wat agressief naar elkaar toe op te stellen. Dus gaf hij er één aan mij. Toen was die een paar maanden oud. En hij is nu eindelijk eens volwassen. De soort kan goed gecombineerd worden met gifkikkers. Bij mij zit die tezamen met dendrobates auratus costa rica en in het poel gedeelte houden zich een slijkpsinger en wat bijtjes zich op. De slijkspringer komt ook op land.

Wat het geluid betreft zijn het de rietkikkers die het meeste binnen mijn collectie van zich laten horen. De rest fluit danwel zoemt van tijd tot tijd.

Oh ja, ik vind de combinatie land en water bij elkaar gewoon prachtig. Het is net als een aquarium een stukje natuur in huis...

Ik zal t.z.t. wel wat foto's van de bakken laten zien. Ben nog ff druk met andere dingen...Ben nu een stuk aan het schrijven i.v.m. een lezing waar ik voor gevraagd ben geworden. En ik heb het verzuimd om daar eerder aan te beginnen.

Grtjs, "S"
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door MatthijsH »

Heel mooi!
Ik wil ook graag nog een paar hagedissen o.i.d. hebben maar dat we me toch ook een beetje te druk omdat ik ook nog veel vogels heb :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Tja Matthijs, als je idd nog wat hagedissen gaat aanschaffen dan gaat het wel weer van jouw vrije tijd af. Het is ook maar net hoeveel tijd je aan een hobby wilt gaan besteden. Ergens mis ik het houden van vogels ook wel. Maar goed, het is alweer zo'n 20 jaar geleden dat ik ermee ben opgehouden. Nu enkel nog de papegaai in de woonkamer.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Tja Matthijs, als je idd nog wat hagedissen gaat aanschaffen dan gaat het wel weer van jouw vrije tijd af. Het is ook maar net hoeveel tijd je aan een hobby wilt gaan besteden. Ergens mis ik het houden van vogels ook wel. Maar goed, het is alweer zo'n 20 jaar geleden dat ik ermee ben opgehouden. Nu enkel nog de papegaai in de woonkamer.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Hierzo mijn meierpapegaai Mikey... Dan moet hij ook maar op de kiek, he... Laten we geen stiefkinderen maken... :mrgreen:
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Afbeelding
Hierzo mijn meierpapegaai Mikey... Dan moet hij ook maar op de kiek, he... Laten we geen stiefkinderen maken... :mrgreen:
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Kreek »

Oh wat een prachtkerel. Ik heb vroeger ook altijd vogels gehad en dat mis ik ook nog wel. Is hij handtam?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door emeraldking »

Ja, maar alleen bij mij... :D Hij kan bij andere mannen wel net doen alsof hij dan lief is om ze te lokken. En als ze dan hem willen aaien dan kijkt die ze zo aan en dan zie je z'n snavel sperren... Maar bij mij is er niets aan de hand. Ik kan lezen schrijven met die vogel om het maar zo te stellen.
Wat wel opvalt is dat hij vrouwen geen probleem vind. Dus alleen tegen de man des huizes en vrouwen is hij poeslief. Dus ook tegen m'n vriendin is het een softie...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door karinD »

Ik vind het altijd een erg bijzondere hobby, reptielen en amfibiën. Ze zijn mooi. Ik vind vooral die kikkers mooi en die kameleon intrigerend. Bijzondere dieren, kameleons.

Mooi papegaaitje ook. Ik vind kromsnavels altijd zo heerlijk eigenwijs kijken en vaak zijn ze ook nog supereigenwijs. Vaak doen ze alsof het hele huis van hun is :mrgreen:
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Naast aquariaan ook terrariaan...

Bericht door Fabian »

Een echte dierenvriend. Leuk! :D

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”