Hoi allemaal, binnenkort koop ik een aquarium van 150x50x60 cm. Hier zitten al 3 l-nummers en wat corydoras in. Zelf heb ik op dit moment in een kleiner aquarium 5 kardinaaltetras en een maanvis. Die is tijdelijk alleen bij mij vanwege agressie tegen twee andere maanvissen. Is het dan verstandig om deze vis te houden en alsnog proberen bij andere maanvissen te houden, of kan ik hem beter weg doen?
Nou weet ik dus verder niet zo goed welke ander vissen hierbij kunnen graag wil ik kleinere vissen in een school maar vind dit lastig combineren.
Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen?
Vissen combineren
-
- Lid toezichthoudersteam
Re: Vissen combineren
Grote maanvissen koppelen is niet makkelijk, je kan dan het beste een groep erbij zetten die allemaal even groot zijn als de huidige en daar is vaak moeilijk aan te komen de kardinaaltetra kun je natuurlijk uitbreiden naar een grote groep
Toevallig sta ik binnenkort voor een vergelijkbare situatie, dus ik lees graag even mee . Ik heb veel over L-nummers gezien, maar wat zijn dat precies? Altijd pleco's?Marinanpx schreef: ↑31 aug 2023 19:25 Hoi allemaal, binnenkort koop ik een aquarium van 150x50x60 cm. Hier zitten al 3 l-nummers en wat corydoras in. Zelf heb ik op dit moment in een kleiner aquarium 5 kardinaaltetras en een maanvis. Die is tijdelijk alleen bij mij vanwege agressie tegen twee andere maanvissen. Is het dan verstandig om deze vis te houden en alsnog proberen bij andere maanvissen te houden, of kan ik hem beter weg doen?
Nou weet ik dus verder niet zo goed welke ander vissen hierbij kunnen graag wil ik kleinere vissen in een school maar vind dit lastig combineren.
Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen?
-
- Lid toezichthoudersteam
L nummers zijn pleco achtige vissen waarvan dusdanig veel soorten bestaan, dat ze in eerste instantie een nummer hebben gekregen en later pas een normale naam, maar met het nummer weet je zeker om welke vis het gaat tussen de L nummers is veel verschil in groottes, lichaamsvormen, kleuren etc.