Wat is er met mijn gourami?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatrickSter
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2017 09:20

Wat is er met mijn gourami?

Bericht door PatrickSter »

Afbeelding

Ik heb deze vis nu al 2 weken ongv. En hij gedraagt zich al een tijdje vreemd. Hangt veel op de bodem en is niet actief meer. Eet ook niet en zijn maag is opgezwollen. Ook heeft hij een klein wondje op zijn boven lichaam. Daar lijkt het tenminste op.

Op de foto zie je dat hij boven hangt, ik denk om lucht te krijgen. Ook denk ik dat hij daar veel moeite voor heeft gedaan. Daarom durf ik niet zo goed hem van de filter weg te halen omdat hij daar makkelijk zit.

Ik heb al wat opgezocht. Dit kan een ziekte voor een vis zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij hiermee helpen?

Een week geleden heb ik ook aan de vissenwinkel gevraagd waarom mijn gourami niet zo actief is. Ze zeiden Ooh dat is waarschijnlijk om dat die andere dominant probeer te zijn... zoveelste slechte advies van de winkel.


Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Wat is er met mijn gourami?

Bericht door amber98 »

Staan de schubben uit als een soort dennenappel? Dan kan het buikwaterzucht zijn. Zoniet, dan zou ik eerder denken aan parasieten zoals wormen.

Heb je drijfplanten in je aquarium en is er maar weinig stroming? Dit zijn namelijk wel vereisten voor gouramis en als deze ontbreken of te sterk is, kan dit voor stress en dus verminderde weerstand zorgen.

Gebruikersavatar

moontje
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018 13:57

Re: Wat is er met mijn gourami?

Bericht door moontje »

Wat is je visbestand?
Vaak hangen ze bij het filter als ze ziek, gewond of opgejaagd zijn door andere vissen ( ivm met eventuele broedzorg chicliden bv)
Bij het filter hoeven ze indien ziek geen energie te steken door tegen de stroming te moeten zwemmen, omdat ze dan te veel afgezwakt zijn.


Groetjes Moon.

Plaats reactie

Terug naar “Dieren algemeen”