Achterwand zwart maken

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Achterwand zwart maken

Bericht door Koen07 »

Hallo forumleden,

Ik heb laatst mijn nieuwe aqaurium opgestart en inmiddels alle vissen erin gezet. Alleen heb ik toen niet aan de achterwand gedacht. Ik zou deze nu eigenlijk zwart willen hebben. Ik heb geen goede ervaring met folie. Ik zat zelf te denken aan 2 mogelijke oplossingen:

1. Ik haal water uit mijn nieuwe aqaurium en doe dat in me oude aqaurium, ik koop wat zuurstofplantjes en ik zet de vissen over. Daarna probeer ik het aqaurium iets te draaien zodat ik bij de achcterwand kan. Dan verf ik het met schoolbord verf 2 of 3 lagen (weet niet hoelang het duurt om te drogen.) En als het droog is vul ik het aqaurium met water en zet ik de vissen er weer in.

2. Ik koop een dunne plaat (verf deze zwart) op maat en plak deze strak tegen het glas aan met tape bijvoorbeeld.
Heeft iemand ervaring met optie 2?

Welke manier zouden jullie aanraden?

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2015
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Achterwand zwart maken

Bericht door Muppet1987 »

Ik zou zeker optie 2 proberen! Het wordt anders weer zo’n aanslag op je bak en vissen….maar er past geen verfrollertje tussen de muur en het aquarium?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Re: Achterwand zwart maken

Bericht door Koen07 »

Dankuwel voor uw reactie, ik ga proberen alleen de helft van het water eruit te halen, dan het aqaurium draaien zodat ik er bij kan en ik vul het aqaurium daarna weer gewoon met kraanwater.

Gebruikersavatar

Parketterie
0-200
0-200
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 feb 2021 15:38

Re: Achterwand zwart maken

Bericht door Parketterie »

Bij optie 2, een plaat achter je aquarium, kan je volgens mij een spiegeleffect krijgen. Schoolbordverf droogt heel snel maar ik had wel 3 lagen nodig. Succes!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Koen07
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:06

Re: Achterwand zwart maken

Bericht door Koen07 »

Dankuwel! Ik ga er vanmiddag mee aan de slag.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”