Mijn Meter op de schop!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Tim »

de lampen die aan het plafond worden bevestigd met staal draadjes zijn vaak bij zoet water aquaria led armaturen deze leds stralen licht alleen naar onder, tl verlichting wordt veel meer verspreid waardoor het bijna niet mogelijk is.

ook zit je met je vissen, bijv. bettas kunnen springen en hebben ook dek ruit/kap nodig om goed boven water te kunnen ademhalen wegens temperatuur verschil. dus daar moet je wel over nadenken.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Tim schreef:de lampen die aan het plafond worden bevestigd met staal draadjes zijn vaak bij zoet water aquaria led armaturen deze leds stralen licht alleen naar onder, tl verlichting wordt veel meer verspreid waardoor het bijna niet mogelijk is.

ook zit je met je vissen, bijv. bettas kunnen springen en hebben ook dek ruit/kap nodig om goed boven water te kunnen ademhalen wegens temperatuur verschil. dus daar moet je wel over nadenken.
Oh, dat van die LED wist ik niet da's een goeie.
Van de betta's en andere labirintvissen wist ik wel. Ik denk dat ik gewoon tegen die tijd deze kap even meeneem naar de MV en dat ze de bak erop aanpassen, dat kunnen ze vast wel :)
Het scheelt ook verdampen van het water en warmteverlies.

Ik ga misschien lilypipes bestellen en dan waarschijnlijk hier: http://www.azaqua.nl/aquariumfilter-toe ... e-set.html
Deze zijn extra dik. Maatje M zou als het goed is geschikt zijn voor mijn bak.
Maar, kun je de lily pipe ook schuin in de bak plaatsen? Hij zal door een gat in de achterkant van de kap moeten :?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Tussenstand!

-Hout drijft nog steeds :roll:
-Ondertussen nog maar 15 kegels van de 22 :cry:
-Bak nog steeds lek :nope:
-Nog steeds geen filterzand besteld, maar ik denk dat het de middelste maat wordt..
-Weet nog steeds niet of ik de achterwand in de nieuwe bak plak...Maar ik vermoed van wel. Was best een prijzige achterwand.......Ik laat hem dan nog meer vol groeien met javavaren/mos.
-Achterste tl is uit zichzelf weer aangesprongen nadat we met de kap hebben geprutst tijdens de reparatiepoging :lol:
-De bak staat er verder eigenlijk wel goed bij, al helemaal als je er vanuit gaat dat ik er helemaal niks aan doe :P
Plantjes zijn netjes, geen laag meer op het water, geen bruine laag op de bladeren van de brazilliaanse drijfklimop, visjes happy,
bodem schoon :D
-Lily pipes ga ik ook nog bestellen.
-Ik twijfel nu weer of ik nog steeds voor de citroentetra's ga of de pristella's uitbreidt. De pristella's scholen wel heel leuk.
En zouden de pristella's niet mooier uitkomen qua kleur met zand op de bodem?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door amber98 »

Pristellas zullen er mooier uit gaan zien dan citroentetras met de inrichting die je wil ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Ja dat idee heb ik ook.....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Vandaag de lichtkap bij de maanvis afgegeven zodat ze de bak passend kunnen maken. Het kan mogelijk nog 2 weken duren voor hij klaar is maar ikw acht nu al zo lang, dat die twee weken er ook nog wel bij kunnen :roll:
Van de week maar even zand bestellen dan zodat ik meteen aan de slag kan wanneer de bak er staat!

Ik ben er nog steeds niet uit of ik de achterwand in de nieuwe bak lijm...Het is allemaal wat minder rommelig en makkelijker schoon te houden zonder achterwand waar van alles in blijft hangen..
Maar misschien moet ik het gewoon even bekijken als deze bak leeg staat..Misschien moet ik de achterwand gewoon weer even helemaal schoonmaken zodat je de wand weer ziet ipv alle planten die er tegenaan groeien..
Al kijk ik wel al meer dan 12-13 jaar tegen deze wand aan....Jaja, zo lang gaat 'ie al mee :P

De Braziliaan vindt het leuk om oven het water uit te groeien :lol:
Het ziet er wel erg leuk uit!
Afbeelding
Afbeelding

Nu hopen dat de poes niet besluit om lekker op het aquarium te gaan liggen :lol:

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door tobyderks »

Oeh spannend!!! Kun jij ook bijna beginnen!!!
En die achterwand, tja dat zul je toch echt zelf moeten beslissen.... Lastig is dat je niet kunt zeggen van ik kijk het eerst een paar weken met/zonder achterwand aan en dat je daarna nog kan kijken.
Jeetje dat zou wat zijn als de poes op het aquarium wil springen en er vervolgens vol in beland!!! :lol: :mrgreen: Voor ons wel grappig maar ik vrees voor de poes en vissen wat minder. Maar kan me wel voorstellen dat ze er vaak op ligt, lekker warm op die lichtkap. :P

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door amber98 »

De verandering begin in zicht te komen :) pakt jouw brazzilliaanse klimop zich echt vast aan de wand, zodat hij ook er bovenuit kant groeien?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Het is al eens gebeurt Toby :lol:
Ik had toen de kap even van de bak af en madammetje springt er zo in :lachen:

Ja hij zit echt aan de achterwand vast!
Als een echte klimop :P
Als ik hem zijn gang zou laten gaan, klimt hij straks tegen de muur omhoog :lol:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door amber98 »

Leuk, die van mij moet ik overal aan vast binden Helaas, die pakt zich niet vast. Ziet er erg mooi uit!
Haha, de kat zal wel snel weer uit de bak zijn geklommen daarna

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Misschien doet hij dat alleen boven water?
Ik heb er net even zachtjes aan getrokken, maar hij zit écht vast aan de achterwand.
Je zou bijna een palludaium ervan maken :)

ja, zodra ze merkte dat de kap er niet opzat en ze natte poosjes kreeg was ze er heel gauw weer uit.
Ze kon zich nog net vasthouden aan de achterwand zodat ze er niet helemaal in dook :P

Gebruikersavatar

Kreek
1000+
1000+
Berichten: 1018
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:23
Locatie: Friesland

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Kreek »

Jee, wat een ontwikkelingen allemaal in de afgelopen maand. Wat voor merk bak had je die is gaan lekken?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Kreek schreef:Jee, wat een ontwikkelingen allemaal in de afgelopen maand. Wat voor merk bak had je die is gaan lekken?
Haha, ja er kan een hoop gebeuren in een maand.
Het is een Hagen als ik het goed heb.

Wat is de mooiste manier om een zwarte achterwand te maken?
Folie/poster ik niet zo zitten vanwege luchtbellen.. Verf zou kunnen, maar heb je geen last van spiegeling in de achteruit wanneer je de buitenkant verft?
Je leest wel eens dat mensen de binnenkant verven met krijtbordenverf.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Tim »

he linda! ja volgens mij gebruiken de meeste mensen een folie of schoolbord verf. als dit uitgehard is het totaal niet meer schadelijk.
ik ben heel erg benieuwd linda :jump: :lol:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn Meter op de schop!

Bericht door Linda »

Mijn bak is klaar!!!
Morgen ga ik hem ophalen!

Ik heb de achterwand al uit deze bak gehaald net. Ben nu bezig met schoonmaken. Heb al flink geschrobd en ze liggen nu even te "weken" met easy carbo om de baardalg eraf te krijgen.
Waarschijnlijk plaats ik ze terug en plak ik ze vol met javavarens :D
Dus superschoon hoeven ze niet te worden.

Kwam ik er vanmiddag toch achter dat er een Wildkamp winkel op nog geen 20 minuten rijden van ons af zit! Dus heb meteen twee zakken filterzand gehaald maatje 0,4-0,8. Dit vond ik toch de mooiste. Wel heel fijn dat ik ze even in het echt heb kunnen bekijken, anders had ik een maatje groter besteld. Wat ook prima was geweest hoor.

Ik heb zo'n zin om te beginnen!!!

Morgenmiddag de visjes/plantjes maar even overhevelen naar de speciekuip zodat de nieuwe bak op zijn plek kan.
Dan (evt) de achterwand erin kitten en alvast (voorzichtig hè Toby :P ) het zand erin.
...Hmm....Moet ik dan de kit 24 uur laten drogen, of na een uurtje al? Omdat (de meeste) kitsoorten na een uur al redelijk uitgehard zijn..Ik heb nog de glaskit die we hadden gebruikt voor het lek en die is niet giftig.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”