Herinrichting aquarium

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door stylz »

klopt hoor ik heb mn checker ook ook niet steeds in.

maar in het begin is het een handig hulp middel, naar je plantjes kijken heeft minder zin linda, voor jij wat ziet heb je algen :)
aangezien 90% van de problemen uit te laag CO2 komt is in elke bak een checker handig, zolang hij blauw is weet je dat je terug moet met licht of omhoog met CO2.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

hey,
even een update in deze algenoorlog. Vrijdag heb ik alles grondig schoongemaakt. Maandag kwamen er weer algen op de ramen, meteen er weer af gehaald. Nu is het donderdag avond en ze zijn nog niet terug gekomen (voor nu). Ik verwijder geleidelijk aan alle blaadjes met alg, en de nieuwe blaadjes zijn nog niet aangetast. De algen trekken zich terug !!!
ik ben vergeten om de tijdschakelaar weer terug te zetten dus die staat nog op 9 uur :mrgreen: maar dat zal ik snel veranderen. overigens heb ik deze week ook wat meer voedingsstoffen toegevoegd. Nu gaat het goed, dus later ga ik ook mijn geheime wapen in zetten (de nieuwe plantjes) en dan moet het goed komen.
(die co2 meter gaat er wel komen, maar dat kan nog even duren)
Het gaat de goede kant op, maar deze strijd is (nog) niet gewonnen.... :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Ooh ja overigens: nu ik die lelijke achterwand/poster weg haal, zou het dan mooi zijn/zou het kunnen om van dat zwarte crepe papier er achter te plakken?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door amber98 »

Fijn dat het beter gaat.
Zwart crepe papier heb ik hier eens geprobeerd, maar vond het er niet uit zien. Je zou nog meter zwart karton erachter kunnen zetten denk ik.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

Fijn dat je algen op hun retour zijn Toby :cheer:
Een algenplaag hebben is nooit leuk...

Ik zou geen crèpe papier gebruiken. Als het nat wordt heb je een rommeltje..Je zou zwart raamfolie of krijtverf kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Tim »

Je kan ook gewoon op internet een zwarte sticker bestellen. Die kan je op maat bestellen of makkelijk zelf op maat maken. Compleet zwarte stickers zijn niet zo duur.

Ik zou hem niet zo snel verven. Want dan kan je er het er nooit meer van af halen, als je dat later zou willen doen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door amber98 »

Schoolbordverf schijn je er wel van af te krijgen. Ik ging er vanuit dat de tobyderks niet meer schter het aquarium kan, zoals ik eerst het probleem had. Weet niet of dat ook het geval is?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

In dat geval zou hij een dunne houten plank zwart kunnen schilderen en achter het aquarium zetten zoals ik bij mijn nano heb gedaan.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Bedanlt voor alle ideeën!! Ik ben zelf ook een beetje op onderzoek gegaan. Ik heb dat papier tussen de poster en her aq gefrot, om te kijken hoe het er uit ziet met een zwarte achtergrond. Dat is helemaal niet verkeerd!! Door het zwarte grind en een zwarte achtergrond komen de planten en vissen veel beter uit! Het ziet er ook heel 'rustig' en 'zacht' uit. Ik ga zeker iets met zwart doen.
Zwarte verf hebben we wel. Of we ook een plankje hebben, naah dat moet ik nog even navragen. Ik zal alle ideeën zeker onthouden!

Inderdaad fijn dat de algen aan het terugtrekken zijn! Het zal vast goed komen! Morgen weer het aquariumschoonmaken dus dan zal ik ook weer wat blaadjes wegnemen en dan ga ik ook vast alles verzetten zodat ik weet hoe veel ruimte ik nog over heb voor de andere planten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

amber98 schreef:Schoolbordverf schijn je er wel van af te krijgen. Ik ging er vanuit dat de tobyderks niet meer schter het aquarium kan, zoals ik eerst het probleem had. Weet niet of dat ook het geval is?
Ja hoor ik kan er nog achter. Hij staat ongeveer 5 cm van de muur vandaan, mijn arm past er nog net achter. (Zeg maar gewoon toby hoor :P )

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door amber98 »

Met enkele centimeters achter het aquarium kun je niet zo makkelijk folie erachter plakken of verven ;) vond het hier bij mijn 100L bak ook veel fijner met een achtergrond erachter.

Gebruikersavatar

Erwin
0-200
0-200
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:17

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Erwin »

Schoolbordverf gaat er erg makkelijk weer af met een stanley mesje idd.
Ik had mijn zijkanten van aquarium gedaan vers uit de verpakking dus weet niet hoe het gaat met als er misschien wat krasjes op zitten.
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door stylz »

Neem een plak piepschuim, of roofmate, een kant in kwasten met schoolborden zwart, en je steekt hem er zo achter en je hebt gelijk isolatie.

scheelt je ook weel op jaarbasis aan stroom, gewoon vastplakken met 2 zijdig plakband.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

stylz schreef:naar je plantjes kijken heeft minder zin linda, voor jij wat ziet heb je algen
Wie zegt er altijd dat de checker een hulpmiddel is en je vooral naar je planten moet kijken :?:
O ja..Jij :P

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door stylz »

Linda schreef:
stylz schreef:naar je plantjes kijken heeft minder zin linda, voor jij wat ziet heb je algen
Wie zegt er altijd dat de checker een hulpmiddel is en je vooral naar je planten moet kijken :?:
O ja..Jij :P
Dat zeg ik altijd, maar hoe zie jij CO2 tekort aan je plantjes ?

Ik vind dat altijd moeilijk, ja je internoiden worden langer, de planten groeien minder, calcium afzetting heb ik nog nooit gezien, het is lastig snel te zien, zeker als het maar een deel van de dag is.
en penseel alg bv is best rap.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”