Herinrichting aquarium

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Ooh dan zal ik toch eens kijken! Ik weet wel dat ze vandaag een nieuwe levering planten binnen krijgen.

Tja afspreken bij de mv... lijkt mij een beetje onbeschoft niet? Dat je in (bij) een winkel staat te tja... dealen? :P

Ik zal er eens over nadenken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Ik ben net bij de mv geweest! Ze hadden daar helemaal geen drijfplanten (of ik ben scheel). Ik heb wel de Ludwigia en de Vallisneria ... verdomme! Ik wist het net nog! Volgens mij de Torta? Ik weet het niet, maar ik vond het heeeeeel mooi. Toen ik hem uitpakte, had ik toch meer plantjes dan verwacht. De oude vallisneria heb ik wr dus meteen uit gegooit.
Ik ben er ontzettend tevreden mee. Het is nu veel dichter beplant, en de goeramis vonden dat erg fijn! Ik zal binnenkort een topic maken over 'mijn aquarium'.
Ik heb ook Carbo mee genomen, maar ik wacht nog even met die toevoegen omdat ik voor de zekerheid eerst wil dat de vallisneria zich beter heeft ontwikkeld.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

Ik ben net bij de mv geweest! Ze hadden daar helemaal geen drijfplanten
Dat zei ik toch :mrgreen:
Ik heb wel de Ludwigia en de Vallisneria ... verdomme! Ik wist het net nog! Volgens mij de Torta? Ik weet het niet, maar ik vond het heeeeeel mooi. Toen ik hem uitpakte, had ik toch meer plantjes dan verwacht. De oude vallisneria heb ik wr dus meteen uit gegooit.
Nana soms?
Ik ben er ontzettend tevreden mee. Het is nu veel dichter beplant, en de goeramis vonden dat erg fijn! Ik zal binnenkort een topic maken over 'mijn aquarium'.
Leuk :lol:

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Tim »

Linda schreef:
Ik ben net bij de mv geweest! Ze hadden daar helemaal geen drijfplanten
Dat zei ik toch :mrgreen:
in de middelste rij van aquariums waar vissen in zitten. waar ook vaak de betta's zitten. daar hebben ze mossel plantjes en kikkerbeet. hele grootte uit de vijver..
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

Maar zijn die ook voor in het aquarium dan??

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Tim »

als je een groot aquarium hebt zonder afdek kap moet het kunnen. hebben veel ruimte nodig en niet teveel warmte.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

Tim schreef:als je een groot aquarium hebt zonder afdek kap moet het kunnen. hebben veel ruimte nodig en niet teveel warmte.
Ja precies...Nog niet geacclimatiseerd aan het aquarium dus..
Toby, je kunt ook "dealen" vóór de winkel hoor :P

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Ik weet niet of het de nana is. Ik weet wel dat toen ik het naamkaartje zag, ik dacht van ooh daar heb ik nog nooit van gehoord (dus geen asiatica, gigantea, spiralus of nana)... Het was wel een korte naam.

Ik ben dan echt scheel. Ik ben 2x langs die stellingen opgelopen! Tijd voor een nieuwe brillen sterkte. :P

Ja ik kan ook dealen voor een winkel. Maar de wijk waar de maanvis zit, blijf ik liever niet té lang buiten staan haha. Vandaag in de auto heb ik heel voorzichtig tegen mijn moeder gezegt dat jullie drijfplantjes hebben aangeboden, en ze vatte het niet negatief op. Ze vroeg hoe dat dan moest met opsturen en of ze niet in zo'n grote envelop met van dat bubbeltjesplastic aan de binnenkant opgestuurd konden worden (lijkt mij erg lastig?). Maar in principe vond ze het wel aardig dat jullie zo iets aanbieden (en dat is het ook :D ).

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

In feite kun je de plantjes ingepakt in keukenpapier en een plastic zakje in een enveloppe doen en opsturen. De meeste mensen vragen alleen verzendkosten. Verzendkosten zijn dan 73 cent-1,46. http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven- ... ostzegels/

Ik heb zo zelf al wat plantjes verzonden en ontvangen en dat werkte prima :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door tobyderks »

Serieus! Dan is het al helemaal handig! En wat willen jullie voor die plantjes hebben? Maar die envelopen moeten ook nog gekocht worden, hoe duur zijn die?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Herinrichting aquarium

Bericht door Linda »

Pffffffff geen idee :mrgreen:
Weet je wat? Stuur mij een PB met je adres, krijg je ze van mij.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”