Achterwand+ grind vervangen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kersenbuikje
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015 20:06

Achterwand+ grind vervangen

Bericht door Kersenbuikje »

Jongens en meisjes,
Bij deze stel ik mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb hier het oude aquarium staan, welke jarenlang op mijn werk mocht schitteren.
Nu deze Juwel aquarium sinds 7 maanden bij mij thuis staat, ga ik er toch wat veranderingen in aanbrengen. Zo heb ik ander grind gekocht (vruchtenhagelslag-achtig). Deze ga ik dinsdag vervangen. Bovendien isde achterwand erg donkerbruin. Hebben jullie enig idee of het verstandig is om deze te vervangen. Of zal ik maar 6 grote planten achterin het aquarium plaatsen zodat deze niet meer te zien is?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Achterwand+ grind vervangen

Bericht door Linda »

Het ligt eraan of je de achterwand mooi vindt of niet. Je kunt hem er ook uithalen en vervangen voor een andere of er helemaal geen andere achterwand in plaatsen. Je zou ook folie achter de achterste glasplaat kunnen plakken. Zwart en blauw worden veel gebruikt.
Heb je echt van dat gekleurde grind gehaald? Kwestie van smaak, maar ik vind natuurlijkere kleuren altijd mooier :mrgreen:
De kleuren van vissen komen ook mooier uit op donker grind :)

Gebruikersavatar

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Achterwand+ grind vervangen

Bericht door Tim »

Vruchtenhagelslag grind XD mooie regenboog effecten. Is het niet verstandig om gekleurden vissen tenemen inplaats van gekleurden vruchtenhagelslag grind. Het is natuurlijk een mening...
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Kersenbuikje
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015 20:06

Re: Achterwand+ grind vervangen

Bericht door Kersenbuikje »

Bedankt voor de tips.
En ja, ik heb regenbooggekleurd grind gehaald. Heb nu donker grind en een donkere achterwand. Ook nu steken de kleuren van sommige vissen af tegen het donker. Ach zo heeft iedereen een eigen smaak

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Achterwand+ grind vervangen

Bericht door stylz »

Kersenbuikje schreef:Bedankt voor de tips.
En ja, ik heb regenbooggekleurd grind gehaald. Heb nu donker grind en een donkere achterwand. Ook nu steken de kleuren van sommige vissen af tegen het donker. Ach zo heeft iedereen een eigen smaak
gelukkig wel :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”