Ophang/muurbeugel voor Juwel Rekord 600

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
FishermansFriend
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2015 13:39

Ophang/muurbeugel voor Juwel Rekord 600

Bericht door FishermansFriend »

Beste "Aquaforanezen",

Ik ben van plan om binnenkort een Juwel Rekord 600 aan te schaffen. Voordat ik met zoiets begin, wil ik van tevoren even alles nauwkeurig uitzoeken om problemen te voorkomen. Daar hoort natuurlijk ook de plek van het aquarium bij, en een geschikt meubel om het aquarium op te plaatsen. Ik heb na wikken en wegen een mooie plek (waar ook geen/niet teveel zonlicht aanwezig is) gevonden. Echter is het probleem dat ik er geen (groot) meubel op de grond kan neerzetten. Ik had dus het idee om een soort muurbeugel te gebruiken om hier het aquarium op te zetten. Echter, na veel speurwerk op internet, ben ik nog niets tegen gekomen. Nu is mijn vraag: bestaat zoiets voor aquaria?

De muurbeugel/ophanging moet geschikt zijn voor een aquarium van 61cm breed en 31cm lang en moet zeker 70/75 kg kunnen herbergen. Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt. :lol:

Gebruikersavatar

danysnipe
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 apr 2015 17:27

Re: Ophang/muurbeugel voor Juwel Rekord 600

Bericht door danysnipe »

Zou een muur wel 70 liter water, grind/zand en misschien ornamenten wel aankunnen?

Je zou ook het meubel van Juwel voor de rekord 600/700 kunnen aanschaffen, die heb ik ook en is even groot als het aquarium

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
FishermansFriend
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2015 13:39

Re: Ophang/muurbeugel voor Juwel Rekord 600

Bericht door FishermansFriend »

danysnipe schreef:Zou een muur wel 70 liter water, grind/zand en misschien ornamenten wel aankunnen?

Je zou ook het meubel van Juwel voor de rekord 600/700 kunnen aanschaffen, die heb ik ook en is even groot als het aquarium
Bedankt voor je antwoord. Denk het wel, zolang de druk van bevestiging aan de muur maar gelijkmatig over een groter oppervlak is verdeeld. Haha, dat is het juist het probleem, kan daar geen meubel plaatsen...

Gebruikersavatar

Starter72
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 aug 2015 20:19
Locatie: Wassenaar

Re: Ophang/muurbeugel voor Juwel Rekord 600

Bericht door Starter72 »

70 a 80KG die ruim 30cm uit de muur steekt is niet niks.

Beste optie is denk ik contact opnemen met een staalbouwbedrijf voor een stevige constructie die het aquarium kan dragen én goed aan de muur verankerd kan worden. Helemaal omdat je denk ik geen schuine schoren of draagpoten eronder wilt. Kost wat maar dan heb je wel wat stevigs en moois.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”