Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
markkkje
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2008 00:41

Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door markkkje »

hallo mijn Cyrtocara Moorii vrouwtje heb ik apart zitten met een saulosi vrouwetje en beide hebben/hadden eieren in de bek tot vandaag dan.
de saulosi heeft ze nog steeds in de bek maar het Cyrtocara Moorii vrouwtje heeft nu jonkies inhaar bek maar ze laat ze nog niet los .
kan iemand mij vertellen wanneeer ze de jonkies loslaat ?? en zal ze de jongen wel loslaten met dat andere vrouwtjes vissie in de buurt of moet die saulosi helemaal apart van haar gezet worden???

groetjes Mark

Gebruikersavatar

Coby

Re: Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door Coby »

Je zult de vrouwtjes elk in een aparte bak moeten zetten, als ze bij elkaar blijven zitten zullen ze de eitjes doorslikken of elkaars jongen opeten.
Hoe groot is de kweekbak waar ze nu in zitten, anders kun je eventueel een filterspons in het midden zetten zodat ze elkaar niet zien.
Malawi´s houden doorgaans de eitjes/jongen 3 à 4 weken vast en laten ze dan geleidelijk aan los.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
markkkje
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2008 00:41

Re: Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door markkkje »

mijn kweek bakkie is 60 x30 x30 dus daar kan inderdaad een scheiding tussen .ik heb begrepen dat het niet groot hoeftte zijn als ze maa rust hebben.

bedankt coby ik hou je op de hoogte.

grtz mark :D

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door Kevin »

Ja precies al zij denkt dat de kust veilig is zal ze de jong pas loslaten. Misschien wist je het al maar dan alsnog, het kan zijn dat moeders als ze de jongen los gelaten heeft ze ineens op kan eten en heb je alsnog niks over.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Coby

Re: Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door Coby »

Graag gedaan Mark. :) Zorg dat de jonkies wat schuilplaatsjes hebben d.m.v. kleine pvc buisjes of bloempotjes zodat de moeder er niet bij kan als ze eenmaal losgelaten zijn. De moeder kun je dan na een paar dagen weer terugplaatsen in je grote bak.

Gebruikersavatar

Cichlidenkwekers
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jan 2008 19:10
Locatie: Geleen LB

Re: Cyrtocara Moorii met jong in de bek

Bericht door Cichlidenkwekers »

Tevens geeft een Cyrtocara Moorii vrouw broed zorg, dit doet een Saulosi niet!
Hier doe ik ook alles in een opgedeelde 60cm bak, waar de tussen scheiding is gemaakt zoals Coby vermelde van een biomat of wel Japanse mat.
Werkt goed, gebruik wel fijne matten.

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”