kweek corydoras

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

kweek corydoras

Bericht door Dante »

Even een vraag. Ik ga dus van de week de record 60 inrichten zodat deze als kweekbak gebruikt kan worden voor mijn corydoras paleatus (en later mogelijk andere soorten).
Vraag is echter, er zitten ook garnalen in de bak. Vuurgarnalen en (waarschijnlijk) regenbooggarnalen. Maar kunnen de garnalen kwaad i.v.m. de eitjes die de corydoras gaat leggen?

Zelfde vraag voor de dwerggrasbora.

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Re: kweek corydoras

Bericht door Rob Bosman »

Het beste is dat je meer één soort in je kweekbak zet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: kweek corydoras

Bericht door Dante »

hoe bedoel je? ik denk dat ik je antwoord niet helemaal begrijp :)

bedoeling is dat er corydoras paleatus in komen. 6 totaal. 4 vrouw 2 man.
daarbij zitten nog wat garnaaltjes en mogelijk laat ik me dwerggrasbora's ook in de bak zitten nog.

vraag was dat dit geen problemen geeft met eitjes? (gevaar van opgegeten worden)

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Re: kweek corydoras

Bericht door Rob Bosman »

Ik bedoel dus alleen de cory's en geen bij vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: kweek corydoras

Bericht door Dante »

in de record 60 die ik heb zitten enkel garnalen, 4 dwerggrasbora's. en dan binnenkort corydorasjes voor de kweek.

eitjes zit ik te denken in een bakje te doen die ik de bak drijft. dus gewoon een afhaalchineesbakje. daar ververs ik dan dagelijks water in.

zodra de eitjes uit zijn gekomen en de jonkies ietsje gegroeid kan ik ze gewoon in de bak gooien want hier is geen gevaar voor ze. ga ervan uit dat de ouders ze dan niets meer doen, en de garnalen ook niets doen tegen ze.

dwerggrasbora's gaan gewoon de grote bak in, en de ouders kunnen eigenlijk ook gewoon de grote bak weer in dan :)

moet dan toch goed zijn ? of vergeet ik nu dingen? zie ik nog iets over het hoofd?

Gebruikersavatar

Aeneus
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2008 01:25
Locatie: Maarssen

Re: kweek corydoras

Bericht door Aeneus »

Ik vind het wel een leuk idee om idd cory's te kweken, ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen (verwijder anders maar) maar zijn er hier tips voor?
ik heb een extra juwel record 60 waar ik ze eventueel kan plaatsen. ik heb de corydoras aeneus
Eindelijk een aquarium.....

Gebruikersavatar

Coby

Re: kweek corydoras

Bericht door Coby »

Aha, vandaar je naam, :) ik heb de Corydoras Eaneus in de database staan, je kunt het artikel eens doorlezen, het laatste stukje gaat over de kweek. :wink:
Als je nog meer tips nodig hebt dan horen wij het graag.

Gebruikersavatar

Aeneus
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2008 01:25
Locatie: Maarssen

Re: kweek corydoras

Bericht door Aeneus »

Ik heb wel een vraag, ik heb nl al mijn cory's een hele lange tijd maar nog nooit heb ik de eitjes gezien, kan dit zijn omdat ik alleen mannen/vrouwen heb? en hoe zie je dat? of ligt het aan mijn andere vissen die heel snel eten ofzo?
Laatst gewijzigd door Aeneus op 08 feb 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Eindelijk een aquarium.....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: kweek corydoras

Bericht door Dante »

de mijne zijn denkik nog te jong. diverse podingen gedaan maar nog geen resultaat.

om cory's tot kweek aan te zetten moet je 25 a 30% vervangen met koud water van je bak. BELANGRIJK!: dit is voor andere vissen meestal niet zo erg lekker en kunnen er vaak niet zo goed tegen.

temp mag gerust een 3 a 4 graden zakken. dit enkele dagen achter elkaar vol blijven houde, max een week.

als het goed is denken je cory's dat het regenseizoen is begonnen en kweekgedrag vertonen. :wink:

Gebruikersavatar

Aeneus
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2008 01:25
Locatie: Maarssen

Re: kweek corydoras

Bericht door Aeneus »

Om ze te laten groeien heb je dus nauplien nodig, maar zijn er mensen die het met ander voer hebben gedaan? zoals heel fijn droogvoer?
Eindelijk een aquarium.....

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: kweek corydoras

Bericht door Kevin »

Dan zou ik voor Artemia vervanger (poeder of granulaat) gaan, droogvoer heeft te weinig goed voedings stoffen voor jonge vissen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Aeneus
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2008 01:25
Locatie: Maarssen

Re: kweek corydoras

Bericht door Aeneus »

@ Dante

moet je dan ook elke dag zoveel water verversen?
Eindelijk een aquarium.....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Dante
800-1000
800-1000
Berichten: 834
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:54

Re: kweek corydoras

Bericht door Dante »

ja idd, elke dag. met maximaal 7 dagen achter elkaar. als ze dan nog niet aan het paren zijn willen ze gewoon niet of zijn ze nog te jong. gewoon 1 maandje wachten en weer proberen.

het mooiste is als de temp ong een 4 graden daalt, bijv van 23 naar 19 of 24 naar 20 zijn mooie temperaturen.

bij mij waren de cory's helaas nog te jong en boekte ik dus geen resultaat. nu dus op zoek of ik een paar volwassen cory's kan vinden en anders paar maanden wachten tot de cory's groot zijn. :)

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”