Corydoras kweken - probleempje

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
IVV69
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2021 15:22

Corydoras kweken - probleempje

Bericht door IVV69 »

3 weken geleden zaten er ineens heel veel eitjes op het raam geplakt van de Paleatus,dus besloot ik het er een keer op te wagen.
Een deel in een klein bakje met luchtpompje en verwarming en een ander deel in een kweek bak in het aquarium.
Kweekbak was geen succes..die eitjes waren blijkbaar te klein en de baby's ook.

Ik hield er naar verhouding al best wel weinig over in het andere bakje ,maar wat overbleef deed het héél erg goed.
Dus vandaag de stap gezet om ze naar een klein aquarium te doen , met pompje (panty eroverheen) en een klein beetje fijn zand. En aquarium water uiteraard. Geen kraanwater. En waterpeil maximaal 10 centimeter. Baby's zijn 13 dagen oud.
Aanvankelijk leek het super te gaan ,ze waren druk aan het rommelen.

Tot ik 2 uur later voorbij liep 😱😱😱
Toen lagen ze allemaal op hun zij , eentje leek er nog een beetje te bewegen ,maar de rest lag er voor dood bij.
Ik heb ze als er een speer uitgehaald en terug in het kleine bakje gedaan.
4 dood en van nog eens 4 ziet het er slecht uit. Een stuk of 3 geven de indruk er goed vanaf te zijn gekomen. Die begonnen na een half uur weer te bewegen .

Wat heb ik in vredesnaam verkeerd gedaan? Was het het zand.. of toch te weinig zuurstof? Ik voel me heel erg schuldig en wil hieruit leren . Had ik ze nog een weekje langer moeten laten zitten?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Corydoras kweken - probleempje

Bericht door amber98 »

Heb je de waterwaardes getest en hoeveel voer je?

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Corydoras kweken - probleempje

Bericht door Muppet1987 »

Ik vrees een nitrietpiek....heb ik ook gehad met mijn baby cory’s (Trilineatus). Ik voelde me er ook enorm rot onder. Maar goed, ik denk dat dat het is geweest....

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”