Gourami

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Gourami

Bericht door sammie95 »

Help!! Mijn gouramis hebben gepaart! Het mannetje is 2 dagen bezig geweest met een schuimnest en vanavond was het tot 2keer toe zover! Ze zwemmen in een gezelschapsbak en de andere vissen zagen dit dan ook meteen als een heerlijk hapje. Zowel het mannetje als het vrouwtje nam meteen de eitjes in haar mond en ik heb gelezen dat ze deze in haar keel houd maar wat moet ik nu doen? Ik heb een kweekbakje maar weet niet welke ik apart moet zetten

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Gourami

Bericht door tobyderks »

Wees gerust. Goeramis nemen de eitjes in hun mond om ze vervolgens in hun schuimnest weer terug te stoppen. Over een paar dagen komen ze uit en dan neemt de man de broedzorg op zich. Je zal hem dan wel vaker een jong visje in zijn mond zien nemen, maar deze stopt hij dan netjes terug in het nest. Het vrouwtje kan je er nu uit halen als je de jongen echt wilt houden. Een paar dagen nadat de eitjes zijn uitgekomen mag ook de man weg. Dan kunnen de babies opgroeien zonder opgegeten te worden :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Gourami

Bericht door sammie95 »

En de andere vissen laten de eitjes met rust? Ze zijn nog niet klaar want net begonnen ze even opnieuw did vanaf wanneer moet het vrouwtje eruit?

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Gourami

Bericht door tobyderks »

De andere zullen de kans niet krijgen om iets met de eitjes te doen, daar zorgt papa wel voor ;) .
Dan zou ik het vrouwtje er uit halen zodra je ziet dat ze absoluut niet meer bij de man in de buurt mag komen, ik denk dus morgen of overmorgen.
De andere vissen kunnen echter nog wel de jonge visjes opeten zodra papa er uit is

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
sammie95
0-200
0-200
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 mar 2018 19:22

Re: Gourami

Bericht door sammie95 »

Isgoed zal ik doen dankjewel voor je informatie! Tot nu toe mag het vrouwtje er nog steeds bij komen en waken ze samen over de eitjes terwijl ze nog rustig even verder gaan

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”