maanvis

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Angela75
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2016 18:36

maanvis

Bericht door Angela75 »

Na dat ik van de week achter kwam dat mijn firefish een muil vol had krijg ik vandaag in mijn andere aquarium te zien dat de maanvissen eieren heeft gelegd.
Voor de 1e keer dus of er wat van komt valt nog te zien zover heb ik mij wel al ingelezen.
ze zijn er nog mee bezig maar tot nu toe hebben alle eitjes een geel/amber achtige kleur dus dat lijkt me goed.
echter vroeg ik mij af ze hebben de eieren afgezet tegen de ingebouwde juwel pomp ongeveer 5 cm onder het water niveau.
Hoe kan ik nu nog water verversen want 3 a 4 cm leeg halen is niet voldoende op een 240 liter bak.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: maanvis

Bericht door amber98 »

Wanneer heb je voor het laatst een waterwissel uitgevoerd? Binnen 7 dagen zwemmen de jongen namelijk al door de bak volgens mij, als je dus pas een waterwissel hebt gedaan, hoef je er geen rekening mee te houden.

240L is trouwens wel klein voor maanvissen. Als kweekbak is het prima, maar om ze erin te huisvesten is niet zo geschikt helaas. Maanvissen zijn geen koppelvissen, maar scholenvissen. Een groep van minimaal 6 is wel aan te raden, waar dus ook een bak van minimaal 150 cm lang en op z'n minst 60cm hoog bij hoort ;) hoe groter hoe beter, ook qua school aangezien de agressie dan beter verdeeld wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”