jongen cacatuoides triple red

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
veronez
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2015 19:20

jongen cacatuoides triple red

Bericht door veronez »

Hallo allemaal, ik heb sinds vandaag jongen in mijn aquarium van mijn cacatuoides triple red. Heb best een grote bak (150 x 50 x50 ) en heb er ook een paartje pelvicachromis taeniatus en nog twee vrouwtjes cacatuoides er in zitten. Verder nog een labeo vuurstaart en een scholletje van wat rustigere vissen. Weet niet wat ik nu moet doen. Moet ik ze er uit halen en in een klein aquarium zetten, of in t grote aquarium houden?... Alvast bedankt

Gebruikersavatar

Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: jongen cacatuoides triple red

Bericht door Conny »

Als de ouders aan broedzorg doen zou ik ze gewoon laten zitten dan hebben de andere vissen
niet eens de kans om aan een kleintje te komen.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
veronez
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2015 19:20

Re: jongen cacatuoides triple red

Bericht door veronez »

Ok bedankt, ga ik doen, als ze nog leven. Keek ff niet en ze waren weg. T vrouwtje zit weer in t potje waar ze het legsel in hade. Ze is nog wel defensief, dus misschien heeft ze ze daadaarheen verhuisd. Hoop t.

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: jongen cacatuoides triple red

Bericht door Rickpad »

Meestal zijn de eerste 3 legsels zogenaamde oefen legsels. Die leggen de ouders om te oefenen en overleven het eigenlijk nooit. Daarna komen de echte legsels. Het beste is om de jongen bij de ouderdieren te laten. De apisto's zullen genoeg pit nu hebben om de jongen te beschermen.
Bij dit soort vissen heb je volgens mij meer kans op succes als je ze bij de ouderdieren laat.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: jongen cacatuoides triple red

Bericht door Linda »

Hoe is het nu met je apisto baby's Veronez?

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”