Visseneitjes

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Visseneitjes

Bericht door Conny »

Heb vandaag gezien dat mijn koppel cichliden eitjes hebben gelegd op een platte steen,
beide ouders bewaken de eitjes erg goed en waaieren er steeds met hun vinnen over.

Wanneer zouden de eitjes kunnen uitkomen en moet ik hiervoor veiligheidsmaatregelen nemen
of zorgen de ouders ook voor het jongbroed?
Wat kan ik het jongbroed het beste te eten geven?

Het lijken mms wel domme vragen maar heb nog nooit meegemaakt dat een vis eitjes heeft gelegd
buiten de Jonge L-156 & L183 waar ik plots jongen van zag zwemmen in mijn aqua,wel had ik gezien dat de mannetjes vaak in hun legholen zaten.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Visseneitjes

Bericht door Rickpad »

Wat voor cichliden zijn het precies?

Wanneer de eitjes uitkomen ligt aan verschillende factoren zoals de soort en temperatuur. Bij de meeste cichliden word er voor de jongen gezorgd door de ouders en kan je ze ook beter in het aquarium laten zitten.

Vaak vinden de jongen zelf wel voedsel. Je zou ze eventueel fijn stofvoer kunnen aanbieden.

Houd er wel rekening mee dat er cichlide soorten zijn die eerst moeten oefenen. Meestal zijn de eerste 3 legsels oefen legsels en zullen het niet overleven. Pas daarna heb je vaak pas succes, maar als het eenmaal zover is heb je snel kans dat je straks met erg veel jongen zit. Laat ook de oefen legsels liggen.

Het zijn allemaal zeker geen domme vragen ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Visseneitjes

Bericht door Conny »

Het is de Heros severum red spotted.
Gisteren heb ik de eitjes van de steen gespoeld omdat ze beschimmeld waren.
Waarschijnlijk was het hun eerste legsel,daar ik ze 3 weken geleden pas gekocht heb bij de
LFS.Het vrouwtje is ong.10 cm en het mannetje ong 15cm.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Visseneitjes

Bericht door Rickpad »

Die oefenen ook.

Normaal gesproken horen de ouderdieren de beschimmelde of dode eitjes zelf weg te halen.

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”