L156 jongen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

L156 jongen

Bericht door Conny »

Heb vandaag in mijn gezelschaps aqua jongen van de L156 gevonden van ong 1cm.Uit voorzorg heb ik ze uitgevangen
en het bleken er 143 te zijn.
Dit zijn mijn eerste jonge visjes en zou graag weten hou ik ze het beste kan laten opgroeien.Heb ze momenteel in een aquaatje van 10l geplaatst met het water van de aqua waar zij in zaten en heb er een stukje kienhout bij in
gelegd.
Wat kan ik verder nog allemaal doen?
Alle info is welkom.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

haantje89
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2015 22:26

Re: L156 jongen

Bericht door haantje89 »

Voor opgroeien vind ik het bakje wel klein.

Ze hebben ruimte nodig om te groeien.
Goed schoon water.
En uiteraard goed te eten.

Bij mijn jonge mbuna's zitten tot 3cm in een kweekslede ( 100x25x25 met spons scheidingswanden gemaakt)
1000ltr/u aan stroming erdoor.
Ze groeien als kool.
Daarna gaan ze in een 60cm juwel bakje om verder te groeien en goed bewegings ruimte te hebben.

Ik voer mijn jongen 4x daags.

Mvg de haan

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: L156 jongen

Bericht door Conny »

Kan ik de L156 jongen in mijn gezelschapsaqua laten opgroeien?
Het is een juwel rio 180 met als bewoners een schooltje kardinaaltjes,5 endlers,nog
een paar andere kleine visjes en 3 ancistussen super red.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: L156 jongen

Bericht door stylz »

Weet je zeker dat je al die jongen kwijt kan ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

haantje89
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2015 22:26

Re: L156 jongen

Bericht door haantje89 »

Zolang je zorgt dat het water in goede conditie is en er geen vis inzit die hun als voer aan kan zien zou het mschn wel kunnen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: L156 jongen

Bericht door Conny »

stylz schreef:Weet je zeker dat je al die jongen kwijt kan ?
De lfs in de buurt koop ze allemaal over als ze 4/5cm zijn heeft hij me beloofd.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: L156 jongen

Bericht door Conny »

haantje89 schreef:Zolang je zorgt dat het water in goede conditie is en er geen vis inzit die hun als voer aan kan zien zou het mschn wel kunnen.
In het gezelschapsaqua zitten geen grote vissen,de grootste daarin is de ancistrus super red van 7/8cm.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: L156 jongen

Bericht door stylz »

Conny schreef:
stylz schreef:Weet je zeker dat je al die jongen kwijt kan ?
De lfs in de buurt koop ze allemaal over als ze 4/5cm zijn heeft hij me beloofd.
Super :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

haantje89
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2015 22:26

Re: L156 jongen

Bericht door haantje89 »

Awsome!!
Dat zelfde heb ik met mijn mbuna's.
Wel een goeie tip om er iets meer aan te verdienen. "Marktplaats"
Zet ze daar een week 0f twee van te voren op. Teab en de text als ze niet verkocht worden .
Worden ze verkocht aan de lfs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: L156 jongen

Bericht door Conny »

haantje89 schreef:Awsome!!
Dat zelfde heb ik met mijn mbuna's.
Wel een goeie tip om er iets meer aan te verdienen. "Marktplaats"
Zet ze daar een week 0f twee van te voren op. Teab en de text als ze niet verkocht worden .
Worden ze verkocht aan de lfs
Denk niet dat ik ze via marktplaats verkocht ga krijgen daar ik in Belgie woon en op 2dehands en kapaza staan al
veel advertenties van ancistrussen.Kan het wel eens proberen " Baat het niet dan schaat het niet"
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: L156 jongen

Bericht door Conny »

Heb vandaag gemerkt dat ik niet alleen jongen heb van de L-156 er zijn ook jongen bij van de L-183.
De jongen groeien goed en het verschil tussen de L-nummers is ook duidelijk zichtbaar.De jonge 156
zijn veel lichter dan de jongen van de L-183 die zijn bijna zwart met een mooie witte streep op hun
rug en staartvin.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”