eindelijk baby platy's !

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kevinrijsmus
0-200
0-200
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:16
Locatie: landgraaf

eindelijk baby platy's !

Bericht door kevinrijsmus »

eindelijk na lang wachten zag ik gek genoeg na de waterwisseling van n uurtje / 1.5 uur geleden, de eerste babyplaty's !

is dit normaal na n waterwissel ?:)
ik tel er n stuk of 10 nu, maar volgens mij zijn er nog veel meer onder het kienhout en tussen de planten!
een vrouwtje zondert zich nog steeds af.. is dit normaal? :)
ik heb n erg dicht beplant aquarium, dus gewoon laten zitten ? :D

alvast bedankt !!

groeten kevin

Gebruikersavatar

fenna
200-400
200-400
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jun 2014 18:00

Re: eindelijk baby platy's !

Bericht door fenna »

Hi Kevin,

gaaf hoor die kleintjes :)
mijn laatste molly bevalling was ook kort na een waterwissel. Dat afzonderen zie ik ook bij mijn molly's en lijkt me niet zorgelijk. Ook ben ik voorstander van de kleintjes gewoon laten tussen de groters. De groters wennen er aan en laten ze (evt na een paar bevallingen) wel met rust. Van mijn laatste 2 bevallingen heb ik geen uitval gehad door hongerige groters.

succes :)

Fenna

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: eindelijk baby platy's !

Bericht door emeraldking »

De meeste vrouwen van eierlevendbarende tandkarpers zonderen zich wat af als ze gaan werpen. Soms gaat de totale worp niet aan één stuk door. Dan doen ze het met een tussenpauze en dan kunnen ze nog wel even blijven schuilen. Niets vreemds aan...

Een waterwissel kan idd een stimulans zijn om te gaan werpen. Net zoals het een stimulans voor vissen in het algemeen is om te gaan paaien annex paren. Het bootst nl. de regenval na in de vrije natuur hetgeen stimulerend voor vissen (levendbarende zowel eierleggend) is om tot het paaigedrag te komen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: eindelijk baby platy's !

Bericht door emeraldking »

De meeste vrouwen van eierlevendbarende tandkarpers zonderen zich wat af als ze gaan werpen. Soms gaat de totale worp niet aan één stuk door. Dan doen ze het met een tussenpauze en dan kunnen ze nog wel even blijven schuilen. Niets vreemds aan...

Een waterwissel kan idd een stimulans zijn om te gaan werpen. Net zoals het een stimulans voor vissen in het algemeen is om te gaan paaien annex paren. Het bootst nl. de regenval na in de vrije natuur hetgeen stimulerend voor vissen (levendbarende zowel eierleggend) is om tot het paaigedrag te komen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”