Maanvis kweek en florida kreeft kweek

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Coco86
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 feb 2014 16:25
Locatie: Maastricht

Maanvis kweek en florida kreeft kweek

Bericht door Coco86 »

Hallo,

Mijn maanvissen hebben al tig keer eitjes gelegd, deze kwamen nooit uit. Tot vandaag! Nu zijn ze wel uitgekomen :D de ouders beschermen hun jongen goed tegen alle rovers in de bak. Maar nu is toch mijn vraag of het verstandig is om de kleintjes in een bak vol rovers te laten zitten of dat ik ze beter in een kweekbak kan overzetten. De kweekbak is overigens niet groot genoeg voor de ouders dus die zullen in hun eigen bak moeten blijven.
Verder ben ik gister tot de ontdekking gekomen dat een van mijn blauwe kreeften eitjes met zich meedraagt. Moet ik hier nog iets bijzonders voor doen? Deze zitten overigens in een andere bak waar eigenlijk geen rovers in zitten, hooguit de andere kreeft.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en of tips!

Gebruikersavatar

AquaMartin
400-600
400-600
Berichten: 410
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:52

Re: Maanvis kweek en florida kreeft kweek

Bericht door AquaMartin »

Ik kan je helaas niet helpen met je vraag over het al dan niet laten zitten van je maanvissen, maar wat gaaf dat de kweek tot nu toe is gelukt :mrgreen: Heb je er wat foto's van?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Maanvis kweek en florida kreeft kweek

Bericht door stylz »

Ik vraag me altijd af of je de jongen wel groot wil brengen want waar laat je ze, heb je een afnemer dan kan je overwegen ze gericht te gaan kweken in een kweekbak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Maanvis kweek en florida kreeft kweek

Bericht door Rickpad »

Altijd eerst jezelf afvragen zoals Stylz al zegt, of je ze uberhaupt wil kweken. Je moet er wel zeker van zijn dat je ze weer kwijt kan.

De ouderdieren zouden in princiepe bij een bak met geen overbezetting en genoeg schuilmogelijkheden voor de jongen, zeer goed in staat zijn om de jongen groot te brengen. De uitval zal misschien wat hoger zijn maar je zal vrijwel zeker wat over houden. Ten minste als de ouders genoeg geoefend hebben.

De kreeft zit toch niet bij de maanvissen in dezelfde bak? Volgens mij gaan kreeften (op enkele uitzonderingen na) niet erg goed samen met vissen. misschien enkele grote sterke cichliden uitgezonderd.

De kreeften kunnen erg veel nakweek produceren, maar als je die bij elkaar houd loop je de kans dat ze op den duur elkaar gaan uitmoorden. Erg bevorderlijk is de kweek van kreeften dus niet voor hun situatie.

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”