Zijn mijn guppen zwanger?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Garnaal
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2021 23:47

Zijn mijn guppen zwanger?

Bericht door Garnaal »

Hallo! Ik heb sinds ongeveer 3 weken geleden een bak van 60x30x30 met led verlichting, Filter, Heater ( 25graden )zand als bodem, ik hevel die regelmatig af, en goede schuilplaatsen ect. Daarin zitten 3 guppen (1 mannetje ), 3 plaatjes, 3 garnalen, 2 Corydorassen en 1 appelslak. De bak draait heel goed en tot nu nog geen problemen gehad, de vissen leven in vrede. Nu zijn beide mijn vrouwen guppen al een tijd heel dik, En hebben ze een zwarte plek bij hun buik. Ongeveer een week nadat ik ze had was er opeens 1 gup geboren ( Die nu inmiddels aan redelijk groot is ) Nu kijk ik vandaag en zie ik super kleine fry. Ik kan die overigens niet meer vinden nu, misschien opgegeten. Maar nu heeft 1 van de twee vissen geen zwarte plek meer in haar buik. Ik snap niet zo goed waarom ze niet in 1x van alle guppen bevallen. Ik heb dus tot nu toe 2x een baby gup gevonden. Is de situatie te stressvol om goed te bevallen? Wat kan ik hier tegen doen of moet ik de vrouwtjes apart zetten want ik heb overigens een goede quarantaine tank met filter, heater ect. Laat het me weten :vis:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6226
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zijn mijn guppen zwanger?

Bericht door amber98 »

Ik zou de vrouwtjes lekker in hun bak laten zitten, als je ze apart gaat zetten heb je nog meer stres. Je kan wel drijfplanten toevoegen of waterpest laten drijven. Dan zou het goed moeten komen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Het kweken van vis”