Wazig water

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Lupke88
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2022 17:31

Wazig water

Bericht door Lupke88 »

Hallo, nieuw op dit forum en wil sinds mijn aanschaf van mijn rio mijn huidige "skills" wat updaten

Ik heb al enige ervaring maar sommige dingen niet of te weinig in thuis en daarbij na jaren de hobby weer opgepakt,

Nu heb ik mijn rio 180 na 4 weken gedraaid te hebben (incl filter vissen etc) compleet oververhuisd naar een juwel vision 450, daarin heb ik zelf een achterwand gemaakt met de piepschuim/tegellijm/expoxy manier en deze 2x volledig gespoeld

Ben inmiddels 3 guppen en een tetra armer, 2 dagen verder en meerder keren alles gemeten met druppel en strip methode en beide gaven normale waardes aan, ook is mijn water nog flink troebel..

Mijn guppen begonnen boven te zwemmen en inmiddels er een extra filtertje, wavemaker en zuurstofpompje opgezet en dat gaat in ieder geval beter maar alsnog troebel water..

Waar kan ik dingen verbeteren, en wat doe ik eventueel verkeerd?

Mvg Aquariumliefhebber.
Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Wazig water

Bericht door amber98 »

Heb je filtermedia uit de oude bak overgebracht naar het nieuwe aquarium? Anders gok ik toch dat je last hebt gehad van een nitriet of ammoniakpiek. Hoelang heb je de epoxy laten uitharden en gelucht?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Lupke88
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2022 17:31

Re: Wazig water

Bericht door Lupke88 »

filter inderdaad vol overgezet, alsmede mn water en dat afgetopt met kraanwater en vervolgens nog easy start toegevoegd

nitriet en nitraatwaardes gemeten elke dag en was niks mis mee

epoxy heeft bijna een week uitgehard.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Wazig water

Bericht door amber98 »

Was het zand goed schoon? Als dit schoongespoeld is moet de wazigheid eigenlijk toch echt bacteriebloei zijn

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”