Dode vissen

Gebruikersavatar

Miguel72
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2017 11:58

Re: Dode vissen

Bericht door Miguel72 »

De meesten ziekten worden veroorzaakt Door te veel voeren esha en exit werken bij mij al 15 jaar prima ik kweek in 60 aquariums al zo'n 10 jaar vissen en weet na al die jaren dat te veel voeren oorzaak nummer 1 is van visziektes ik weet niet hoe en hoeveel je voert maar kijk er eens naar ik wens je sterkte met het beter worden van je vissen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Juist omdat esha en exit zo veel en vaak gebruikt worden (preventief worden vissen vaak al 2x behandeld voor ze in je bak zitten) zijn veel ziektes resistent of bijna resistent. Het zal zeker soms werken, maar ik behandel met nieuwere producten en raad dit ook aan om geen risico te lopen ;)

Gebruikersavatar

Miguel72
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2017 11:58

Re: Dode vissen

Bericht door Miguel72 »

Als je je vissen bij mij of een anderen goede kweker of goede aquarium speciaalzaak haald dan zijn ze zeker niet resistent en zelfs als het één aantal keren gebruikt is werken deze middelen echt heel goed ,ik kan dat denk ik na 15 jaar en 10000den gekweekte vissen uit zeer veel ervaring een klein beetje weten maar als jij het niets vind gewoon niet gebruiken, maar kraak deze zeer goede middelen niet steeds af laat anderen liefhebbers hunvissen wel gewoon genezen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dode vissen

Bericht door amber98 »

Ik kraak zeker geen middelen af en genezen kan prima met andere soorten middelen. Niet behandelen met exit of esha wil niet direct zeggen dat de vissen niet genezen. ;)
Overigens gaat het zeker niet om de vissen, dit heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen. De ziektes en parasieten hebben in de afgelopen jaren resistentie opgebouwd, omdat deze middelen dusdanig veel gebruikt worden, voor inmiddels een heel lange tijd. Ik heb zelf eerst altijd exit en esha 2000 gebruikt, maar het werkte gewoon niet meer bij de ziektes die ik in de bak had. (Terwijl ze 5 jaar eerder wel effectief werkten) Hierdoor ben ik veel vissen onnodig verloren. Deze ervaring hoor en lees ik van steeds meer mensen. Het zal zeker nog regelmatig effectief werken, maar ik neem het risico niet meer en wil andere mensen ervoor waarschuwen dat andere merken inmiddels over het algemeen effectiever werken. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”