Welke watertest(set) kopen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
NatasjavE
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 sep 2016 12:31

Welke watertest(set) kopen.

Bericht door NatasjavE »

Ik wil een watertestset kopen maar ik zie op het internet verschillende sets met vaak op het oog dezelfde test mogelijkheden. Maar hele verschillende prijzen. Dat zou kunnen vanwege een kwaliteits verschil.

Nu vind ik het niet erg om iets meer te betalen maar niet als dat niet nodig is. :mrgreen:

Wat zijn nu goede betrouwbare watertesters met een goede kwaliteits prijsverhouding?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: Welke watertest(set) kopen.

Bericht door lex »

Als ik jou was zou ik eigenlijk helemaal geen test set kopen.
Er wordt namelijk zeer getwijfeld aan de betrouwbaarheid van deze testers.
Vaak krijg je met het ene merk een hele andere waarde uit dan met een ander merk.
Wel kun je vaak uit die testen afleiden of een waarde snel gestegen/gedaald is.
Voor de opstart is dit wat betreft de nitriet piek natuurlijk theoretisch gezien wel fijn maar grote kans dat je in de praktijk de piek mist aangezien je bijvoorbeeld dan toevallig niet gemeten hebt.

Het kan natuurlijk niet kwaad om een test set te kopen maar houd in ieder geval altijd in je achterhoofd dat je je niet te veel moet focussen op de gemeten waardes.

Ik zou het geld iig bewaren voor andere dingen. :)

Mocht je dan toch een idee willen hebben of je waardes goed zijn dan kun je altijd aan de lfs vragen of zij je waardes willen meten (al zou ik die verkopers ook niet te veel vertrouwen. ;) )
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”