Welke watertestset?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Buriram
0-200
0-200
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35

Welke watertestset?

Bericht door Buriram »

Omdat het aquarium onderweg is...

Ik zou graag mijn leidingwater al eens op voorhand controleren.
Ik zoek een degelijke set waarmee je toch een minimum aantal testen kan uitvoeren.
Maar de prijs kan wel nogal verschillen zie ik.

Is het ook verstandig om aan de hand van de resultaten van deze test bepaalde stenen voor de hardscape te kopen of juist te mijden?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke watertestset?

Bericht door amber98 »

Strips zijn het goedkoopst, maar wel het innauwkeurigste. Verder heb je nog druppeltesten. Volgens mij gebruiken veel mensen en koffer van jbl of sera.

Bij de meeste aquariumzaken of dierenwinkels kun je water gratis laten testen met een druppeltesten. Misschien is dat bij de winkel bij jou in de buurt ook?

Stenen die iets veranderen aan de waardes zou ik sowieso niet toevoegen. Hout ed (mocht je dat willen) gaat vrijwel altijd iets aan de waardes veranderen, wat dus ook veranderd wat voor stemmen je zou moeten gebruiken en bovendien doen de meeste stenen die iets veranderen, de verkeerde waardes veranderen. Volgens mij zijn bijvoorbeeld leisteen, dragonstone en maaskeien veilig.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Welke watertestset?

Bericht door Tim »

wat amber al zij, bij de meeste speciaal zaken kan je het water gratis laten testen met een druppel tester. voor die ene keer dat je water wilt meten. ik zou geen set ervoor gaan kopen. omdat meten toch alleen maar problemen met zich mee brengen omdat ze niet accuraat zijn en omdat je niet weet of je waardes stabiel zijn dan zou je dagelijks moeten gaan testen.

zolang je goede voedingstoffen geeft en goed ververst hoef je niet te testen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Welke watertestset?

Bericht door stylz »

Stenen is vrij makkelijk je gooit en schoonmaak azijn op, gaat het bruisen dan is dat geen goede steen.

Kraanwater is in nederland overal wel geschikt, soms is het wat hard, maar dan nog :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”