Hardnekkige kaamlaag

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Hardnekkige kaamlaag

Bericht door GoGo »

Goede middag iedereen.

Ik heb een vraag over het weg krijgen van een hardnekkig kaamlaag. Hij is niet dik en parelmoerachtig wat betreft kleur. Eerst wat gegevens over mijn bak en de bewoners:

Het is een 20 liter bak voor een halfmoon doubletail cambodian Betta Splendens man genaamd Mr. Miyagi (schitterend vissie :D ). Zijn enigste mede bewoner is een zebraslak/renslak genaamd Marty. Er zijn drie planten in zijn bak een Cabomba caroliniana, anubias nana, en een waterpest variant. Verder zijn er drie gladde sierstenen. 2 maal rozenkwarts en een rode jaspis (deze stenen hebben geen invloed op de waterwaardes daar heb ik onderzoek naar gedaan). Het aquarium heeft een filter va 60L/U zodat Mr. Miyagi geen last heeft van de stroming en een nano verwarming die het water op een temp houdt van 26.5 graden. Voor de rest ligt er zwart zand op de bodem.

Mijn waterwaardes zijn als volgt:

No2 0.2 mg/L
No3 17 mg/L
GH 8
KH 9
PH 6.9
CL 0

Al mijn planten doen het goed. Ik voeg 1x per week vloeibare plantenvoeding en Co2 toe. Mr. Miyagi is een zeer tevreden vis zover ik kan zien. Hij eet goed en is zeer actief. Geen enkele beschadiging aan zijn vinnen. De bak is 3 maanden oud en ik heb Mr. Miyagi vanaf 25 december. De kaamlaag kwam ongeveer twee weken voordat Mr. Miyagi in zijn aquarium ging. Ik verwijder de kaamlaag dagelijks en er zijn geen rottende platen of voedsel resten zover ik kan zien.

Dus wat kan de oplossing zijn :?: Ik weet niet wat ik moet doen.

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Hardnekkige kaamlaag

Bericht door stefan99 »

Zorg dat je filter uitstroom iets boven het wateroppervlak komt.
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Hardnekkige kaamlaag

Bericht door Linda »

Wax on wax off :mrgreen:

Je zou kunnen proberen je oppervlak wat meer in beweging te krijgen. Het moet geen golfslagbad worden, maar een rimpeling op het wateroppervlak is gunstig.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
GoGo
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2015 14:25

Re: Hardnekkige kaamlaag

Bericht door GoGo »

LOL! Ik had vroeger een andere Betta man genaamd Rocky. Sinds hun bijnaam siamese kempvis is vind ik het leuk om ze te vernoemen naar personages in vecht films!

Ik heb mijn filter verplaats er is nu zeker meer beweging in mijn wateroppervlak. Zal zien wat dat doet. Bedankt voor je reactie!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Hardnekkige kaamlaag

Bericht door Linda »

GoGo schreef:LOL! Ik had vroeger een andere Betta man genaamd Rocky. Sinds hun bijnaam siamese kempvis is vind ik het leuk om ze te vernoemen naar personages in vecht films!

Ik heb mijn filter verplaats er is nu zeker meer beweging in mijn wateroppervlak. Zal zien wat dat doet. Bedankt voor je reactie!
Haha! Je zou de volgende Bruce kunnen noemen :mrgreen:
Hoop dat het helpt!

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Hardnekkige kaamlaag

Bericht door stylz »

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”