continu ph meter kopen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
maanvisje
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:11

continu ph meter kopen

Bericht door maanvisje »

Ik ben op zoek naar een ph meter die continu meet.
Dit omdat ik graag op een betrouwbare manier de ph wil meten. Er komen binnenkort Dicrossus Filamentosus en mocht ik het water moeten aanzuren wil ik wel zeker weten dat het goed is. Nu is dat ook enige wat het hoeft te doen. Ik hoef er geen co2 installatie aan te hangen. Ga het water aanzuren met eikenbladextract.

Nu heb ik er een gevonden namelijk deze:
https://www.bol.com/nl/p/ph-meter-voor- ... gI5uvD_BwE

Het voordeel hiervan is dat hij continu meet en dat ik makkelijk de electrode kan vervangen. Verder is hij niet al te duur. Het nadeel is dat hij alleen bij een ph van 7 te caliberen is.
Nu gebruik ik op mijn stage dagelijks een ph meter maar voor mijn aquarium hoeft hij niet zo nauwkeurig te zijn. Weet iemand of deze betrouwbaar genoeg is? Of een andere die ook goed is?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: continu ph meter kopen

Bericht door amber98 »

Ik heb het onderwerp even verplaatst naar "waterconditie". Verder kan ik je geen antwoord geven op je vraag..

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: continu ph meter kopen

Bericht door RoyVanK »

Waarom wil je je PH continu meten? Ga je daar echt wat mee doen?
Maar goed, ik heb geen PH meter, ik gebruik een testkoffer of papiertje. Een PH van 5,5-6,5 lijkt me niet heel uitdagend.
50 euro lijkt erg goedkoop... Maar daar koop je een heleboel lakmoespapiertjes voor.

Verder kan je toch een beetje gedestilleerd / gedemineraliseerd water gebruiken om het apparaat te kalibreren?
CO2 toevoegen verlaagd je PH ook... lijkt me ook een handige oplossing.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
maanvisje
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:11

Re: continu ph meter kopen

Bericht door maanvisje »

Het continu meten is niet perse nodig maar ik ga waarschijnlijk mijn waterwissel voorbereiden om zo de een stabielere waterwaardes te krijgen.
Verder is een ph meter veel nauwkeuriger dan druppels. Die zijn erg moelijk af te lezen.
Lakmoes is slechts een indicatie. Dit is voor mij niet voldoende.

Als ik continu meet kan ik wel zien wat een waterwissel doet met de ph. Nu is de ph niet alles. Ik heb ook mijn gh/kh verlaagt maar die druppeltesten zijn een stuk makkelijk. Omdat die gewoon een omslag hebben. Bij de ph heb je dit niet en mijn ogen zijn niet zo goed om het onderscheid te zien tussen alllerlei groentinten.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: continu ph meter kopen

Bericht door amber98 »

Bij sommige vissoorten is het handig continu de ph waarde te kunnen bekijken en hier direct op in te kunnen spelen ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
maanvisje
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:11

Re: continu ph meter kopen

Bericht door maanvisje »

Daar heb je gelijk in. Ik wil het eigenlijk hebben omdat ik binnenkort een groepje Dicrossus Filamentosus wil houden. Dus wil ik de gh, kh en ph goed in de gaten houden. Maar mocht iemand een andere meter weten onder de 100 euro. Het liefst met een 2 punts ijking.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
maanvisje
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:11

Re: continu ph meter kopen

Bericht door maanvisje »

Heb inmiddels nog een ph meter gevonden die wel een 2 punts ijking heeft. Er zit zelf een alarm op mocht de ph te hoog worden. Dit kun je zelf instellen. Het probleem is alleen dat er geen reviews te vinden zijn. Nu kan ik dit gokken maar het is wel 100 euro. Dit is hem: https://www.atbzaanstad.nl/a-45232432/m ... h-monitor/

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: continu ph meter kopen

Bericht door Tim »

Milwaukee is een degelijk merk. verder hrb ik er geen ervaring mee
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: continu ph meter kopen

Bericht door RoyVanK »

maanvisje schreef: 05 nov 2017 17:41 Heb inmiddels nog een ph meter gevonden die wel een 2 punts ijking heeft. Er zit zelf een alarm op mocht de ph te hoog worden. Dit kun je zelf instellen. Het probleem is alleen dat er geen reviews te vinden zijn. Nu kan ik dit gokken maar het is wel 100 euro. Dit is hem: https://www.atbzaanstad.nl/a-45232432/m ... h-monitor/
Ziet er degelijk uit en met die alarm functie heeft dat continu meten ook zin. Ik zie dat je hem ook aan een doseerpomp of CO2 solenoid kan koppelen met een ander apparaat uit die serie. Ruimte voor upgrades 8)

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”