Java mos achterwand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Java mos achterwand

Bericht door tobyderks »

Voor mijn nieuwe meter bak zat ik even te brainstormen over wat voor achterwand ik er in wil hebben. Een kant en klare achterwand word mij veel te duur. Zelf een maken kan ik wel, maar ik vind mijn achterwanden altijd tegen vallen dus dit doe ik liever ook niet.
Nu zag ik laatst iets heel gaafs in een paludarium, een hele mos muur. Toen heb ik ook even gegoogeld op een mos muur voor in een aquarium en dat ziet er ook erg leuk uit. Dit is voor mij dus zeker een optie: makkelijk, redelijk goedkoop en het creëert goede schuilplekken voor jonge vissen en garnalen. Maar nu kwam ik ook wat negatieve artikels tegen. Zo zou er veel vuil in blijven hangen waardoor het mos op den duur sterft.
Maar wat mij nog het meest zorgen maakt, is alg. Ik ben heel bang dat er alg in het mos gaat komen en ja dan ben ik natuurlijk flink de pineut!
Dus ik vroeg mij af of er hier mensen met ervaringen zijn die mij dit idee kunnen afraden of aanraden? Of heeft iemand tips om de achterwand mooi te houden?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Java mos achterwand

Bericht door tobyderks »

Ben overgestapt op een ander plan😁

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Java mos achterwand

Bericht door Linda »

tobyderks schreef: 13 mei 2018 23:41 Ben overgestapt op een ander plan😁
:lol: wat dan?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Java mos achterwand

Bericht door tobyderks »

Gewoon lekker origineel zo'n wit/vage poster er achter plakken.😂 goedkoop en makkelijk, ik probeer wel met de scape de achterkant een beetje te bedekken.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Java mos achterwand

Bericht door Linda »

Ja dat werkt ook 😁

Plaats reactie

Terug naar “Planten”