welke planten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hancocks
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2017 17:38

welke planten

Bericht door Hancocks »

Binnenkort komt dan eindelijk mijn nieuwe aquarium binnen (1,60 x 60 x 60) Bedoeling is houden van discusvissen. Lang aan het stoeien geweest met 'welke' techniek. Nu alvast aan het denken aan de inrichting. Behalve grote stukken kienhout die ik nog heb liggen vind ik beplanting ook belangrijk. Nu zit ik te denken aan onderstaande planten. Ik kom alleen niet uit hoeveel stuks van ieder (m.a.w. hoe hard groeit het) en evenwicht ( niet teveel soorten die het druk maken) De sets die jullie aanbieden voor discusaquaria lijken me eerlijk gezegd niet passend naar wat ik wil. Probleem is dat de ene plant meer licht nodig heeft dan de andere, weet niet of de combi kan Hoor graag tips of advies

ECHINODORUS `OZELOT`
ACHTERGROND
ECHINODORUS VESUVIUS
MIDDEN-ACHTERGROND
ANUBIAS NANA
VOORGROND EN OP KIENHOUT
ANUBIAS BARTERI
MIDDEN-ACHTERGROND
CRYPTOCORYNE BECKETTII
VOORGROND MIDDENZONE
HETERANTHERA ZOSTERIFOLIA
ACHTERGROND
PISTIA STRATIOTES
DRIJFPLANT
VESICULARIA MONTAGNEI
OP ACHTERWAND, KIENHOUT EN STENEN
TAXIPHYLLUM BARBIERI OP ACHTERWAND
KIENHOUT EN STENEN
CRINUM CALAMISTRATUM
ACHTERGROND


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: welke planten

Bericht door Linda »

Beetje laat... Maar ben je er al uit met je plantenkeuze?
Anubiassen, crypto's en echinodorussen kan ik altijd aanbevelen. Die zijn zo makkelijk.

De rest ken ik zo niet.. Ik kan ze wel opzoeken op internet maar dan weet ik er net zoveel over als jij 😅
Ik zou zeggen.. Probeer het uit. Bij de een doet hetzelfde plantje soms wat anders dan bij een ander. Voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed in jouw bak.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”