planten in opstartfase

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: planten in opstartfase

Bericht door amber98 »

Easycarbo is een vloeibare koolstof bron en dus een soort van vervanger voor echte CO2, echte CO2 heeft echter een beter resultaat en CO2 is een chemisch middel waarvan onbekend is wat er precies inzit en of dit op lange termijn schadelijk is voor vissen. Ik gebruik het wel, in combinatie met all-in-one. Bij easylife profito kreeg ik tekorten en moest ik dus veel andere easylife flesjes toe gaan voegen. Dit is mij onhandig en duur.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
OscarM
0-200
0-200
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 okt 2017 19:35

Re: planten in opstartfase

Bericht door OscarM »

Zo. bestelling is geplaatst. Nu wachten op de plantenvoeding :) hopelijk zullen de plantjes het prettig vinden.

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: planten in opstartfase

Bericht door RoyVanK »

OscarM schreef: 31 okt 2017 08:56 Volgens de tropica 90 days app moet er ook op dag 3 of 7 een clean up crew in de bak, dat lijkt mij ook niet heel erg verantwoord...
Appelslakken zijn de enige waarvan ik weet dat het moet kunnen. Die slakken kunnen ademen boven water. Er zijn vast meer slakken die je kan gebruiken maar van appelslakken weet ik het zeker. Dan is het alleen de vraag of je appelslakken in je aquarium wil. Zelf vind ik het hele leuke interessante slakken.

Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
OscarM
0-200
0-200
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 okt 2017 19:35

Re: planten in opstartfase

Bericht door OscarM »

Ik heb zelf niet zo heel veel met deze slakjes ;). ik wacht rustig af tot mijn water goed is voor de eerste garnaaltjes/visjes! :vis: :vis:

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: planten in opstartfase

Bericht door RoyVanK »

Misschien anders wat levende Daphnia? Zullen je vissen vast niet erg vinden.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”