Kleinbladig plantje

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MarkB
200-400
200-400
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 mar 2016 09:37

Kleinbladig plantje

Bericht door MarkB »

Is er een kleinbladig bodemplantje wat niet per se CO2 nodig heeft? Geef alleen EasyCarbo, en heb niet al te veel licht.
Mijn bak is 60×30×30, hij groeit..
https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=12778

Mark

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door amber98 »

Pogostemon helferi heeft het bij mij vrij lang uitgehouden met veel licht en easycarbo. Uiteindelijk is ie gestorven doordat ik genoodzaakt was om medicijn te gebruiken tegen witte stip.

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door tobyderks »

De pogostemon dacht ik ook al aan. Deze staat nu een week in mijn bakje, maar heeft nog wat moeite met opstarten. De eerste keer is alles dood gegaan. Dus ik kijk het eerst nog even aan, ik kan je misschien later laten weten hoe het bij mij gaat? Ik las dat je deze plant ook op hout of stenen kon laten groeien dus dat wil ik later ook nog gaan proberen. Ik voeg dan wel co2 toe.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door karinD »

Bij mij heeft de pogestemon het niet vol gehouden. ik heb het 2x geprobeert. Maar het schijnt dat de kwaliteit van de plantjes heel erg verschilt, dus als deze ook niet aanslaat bij jou, probeer het dan bij een andere winkel. Want het is een erg leuk plantje :P
Anders zou je ook wat mos kunnen proberen. Veel soorten doen het ook goed zonder Co2. Alleen dat moet je wel op hout of steen binden, of in een gaasje plaatsen.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door Linda »

Lobelia cardinalis mini is ook een leuk plantje. Groeit niet al te snel heeft geen co2 nodig en niet veel licht om goed te groeien. Deze staan momenteel in mijn bak en ik ben van plan ze uit te breiden.
Als je ze wilt zien moet je even "mijn meter" aanklikken onder mijn tekst, en dan op de laatste pagina klikken....Of de één na laatste.. :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MarkB
200-400
200-400
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 mar 2016 09:37

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door MarkB »

Ik vind dat mos ook wel een goed idee. Daar heb ik al wat van, en dat geeft wellicht wel rust als ik die nog een paar keer heb. Even over nadenken. Heb Echinodorus parviflorus net nieuw gepoot, maar nu lijkt t net n slabedje ofzo :mrgreen:
Mijn bak is 60×30×30, hij groeit..
https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=12778

Mark

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door Svenjfc »

Je kan ook een 'Cabomba' soort nemen. Zover ik lees makkelijke plant en mooi gebladerd.
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door karinD »

De lobelia deed het bij mij niet zonder Co2. Hij groeide slecht en hij zat al snel onder de alg.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door Linda »

karinD schreef:De lobelia deed het bij mij niet zonder Co2. Hij groeide slecht en hij zat al snel onder de alg.
Oh, hij doet het bij mij echt super.. Zo zie je maar.. Iedere bak is weer anders ;)

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door karinD »

Yep, inderdaad :)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: Kleinbladig plantje

Bericht door Patrick K. »

Er zijn heel wat leuke laagblijvende plantjes.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een veldje Cryptocoryne undulata staan, stamt af van een paar stekken die ik tien jaar en drie aquaria geleden heb geplant. Eist heel weinig, zowel qua licht als qua voeding, en heeft behalve de verhuizingen ook al 3 blauwalguitbraken overleefd.
Staurogyne sp. Porto Velho vind ik persoonlijk ook een mooie, net als Nymphaea zenkeri (tijgerlotus, misschien wel wat groot voor 60 x 30), Eriiocaulon en Sagittaria. Maar die zijn geen van alle echt kleinbladig.

Ludwigia repens zou kunnen, als je regelmatig de omhooggroeiende stengels eraf haalt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”