Zuurstof planten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Victor
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2015 20:52

Zuurstof planten

Bericht door Victor »

Hallo mensen. .

Vorige week heb ik een klein aquarium aangeschaft .. een 60 liter inhoud..

Hoeveel zuurstof planten moet ik hier in plaatsen? ?

Heb nu 5 kleine bodem planten.. 1 grote achterin de hoek.. En 2 redelijk grote gemengde zuurstof planten...

Is dit genoeg? ?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Victor
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2015 20:52

Re: Zuurstof planten

Bericht door Victor »

Kleine impressie van mijn 1ste aquariumpje[album]4632[/album]

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Zuurstof planten

Bericht door Fabian »

Welkom Victor :)
In een aquarium hoef je niet perse de echte 'zuurstofplanten' te hebben, aangezien de andere planten ook zuurstof produceren. Ik moet je alleen teleurstellen dat je enkele terrariumplanten in je bakkie hebt staan :( Ik heb ze met blauw omcirkeld. Deze terrariumplanten zullen het niet overleven...
Afbeelding

Zie ik het goed of staan de plantjes ook nog in plastic mandjes? Je kunt ze er beter uithalen en het steenwol dat tussen de worteltjes zit er goed tussenuit spoelen.

Nog een tip... Die algenmagneet kun je beter aan de binnenkant van je prullenbak hangen :mrgreen: Mocht er per ongelijk zand/grind tussen komen, heb je een dikke kras op je glas. Ik poets de ramen altijd met een oud bank/clubpasje. ;)

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Zuurstof planten

Bericht door Breakytom »

Ik ben het eens met Fabian, alleen niet over de 'terrarium' planten. Voor zover ik weet zijn dit nep plantjes die geleverd worden in een rond keramiek dingetje dat op grind lijkt.
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Victor
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2015 20:52

Re: Zuurstof planten

Bericht door Victor »

Vreemd. . Hij verkocht ze toch echt als bodem planten. ..
Ga je tips opvolgen. .. die ene hangt al op de koelkast! ;)

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Zuurstof planten

Bericht door Fabian »

Breakytom schreef:Ik ben het eens met Fabian, alleen niet over de 'terrarium' planten. Voor zover ik weet zijn dit nep plantjes die geleverd worden in een rond keramiek dingetje dat op grind lijkt.
Je denkt dat die terrariumplanten nepplanten zijn? Zijn volgens mij echte hoor.
Victor schreef:Vreemd. . Hij verkocht ze toch echt als bodem planten. ..
Ga je tips opvolgen. .. die ene hangt al op de koelkast! ;)
Er worden helaas wel meer producten verkocht die niet deugen. Tegenwoordig willen ze alleen maar winst :(
Top dat je de tips gaat opvolgen!

Gebruikersavatar

Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Zuurstof planten

Bericht door Breakytom »

Sorry Fabian, ik heb een keer soortgelijke nepplanten gehad, van daar dat ik dacht dat het een mogelijkheid was... :?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Zuurstof planten

Bericht door Fabian »

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :P Misschien had ik beter achter m'n zinnetje een smiley kunnen zetten. Ieders mening/gedachtegang is welkom. Ik was alleen even benieuwd naar de reden :lol:

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Zuurstof planten

Bericht door Linda »

Je moet er net zoveel planten inzetten als jij mooi vind ;) De ene houdt van een vol beplante bak en de ander houdt het liever wat opener. De planten die Fabian omcirkeld heeft zijn inderdaad geen aquariumplanten. Deze staan een week en beginnen dan te vergaan.
Je zou eerst even onderzoek kunnen doen op internet over welke planten jij mooi vindt en die ook echt voor in het aquarium zijn bedoeld. Je leest dan meteen of het een licht behoeftige plant is of bepaalde eisen gesteld worden aan het water enz.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Zuurstof planten

Bericht door Linda »

Je moet er net zoveel planten inzetten als jij mooi vind ;) De ene houdt van een vol beplante bak en de ander houdt het liever wat opener. De planten die Fabian omcirkeld heeft zijn inderdaad geen aquariumplanten. Deze staan een week en beginnen dan te vergaan.
Je zou eerst even onderzoek kunnen doen op internet over welke planten jij mooi vindt en die ook echt voor in het aquarium zijn bedoeld. Je leest dan meteen of het een licht behoeftige plant is of bepaalde eisen gesteld worden aan het water enz.

Plaats reactie

Terug naar “Planten”