Voedingsstoffen hemianthus callitrichoides

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Voedingsstoffen hemianthus callitrichoides

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Binnenkort ga ik een garnalenbakje opzetten (vuurgarnalen). Als aquarium ga ik de Aqua 20 Goldfish kit gebruiken: https://www.petsplace.nl/vis/dierenverb ... m~M-637630
Nu wilde ik als bodembedekker hemianthus callitrichoides gebruiken, alleen ik weet sowieso niet of de 9 watt verlichting voldoet, en welke voedingsstoffen de plant nodig heeft. Aan Bio Co2 of normale co2 ga ik niet beginnen, dat vind ik teveel gedoe. Wel heb ik nu easycarbo en profito van easy life. Heb ik nog meer nodig en voldoet de verlichting?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

VissenPraat
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2015 20:28
Locatie: Noord-Brabant

Re: Voedingsstoffen hemianthus callitrichoides

Bericht door VissenPraat »

Hallo,

De hemianthus callitrichoides is een mooi maar lastig plantje. Ik heb deze ook gebruikt voor mijn garnalen aquarium aquascape. De co2 voeg ik ook toe via easy carbo. Ik heb het plantje geprobeerd via de dry start methode. Ik heb een aquarium blog en heb er verschillende artikelen over geschreven, misschien helpt je dat.

Kijk bij het tabje: aquascaping op
http://vissenpraat.wordpress.com

In mijn vakantie afwezigheid is hij gegroeid maar dan alleen verticaal, dus nu worden de onderste bladeren waar bruin. Nu met de juiste hoeveelheid voeding en easycarbo en een flinke snoeibeurt is hij weer groen aan het worden. :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Breakytom
0-200
0-200
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jul 2014 22:35
Locatie: Zevenaar

Re: Voedingsstoffen hemianthus callitrichoides

Bericht door Breakytom »

Is de Micranthemum sp. Monte Carlo 3 anders niks, voor zover ik kan vinden is die redelijk makkelijk om te houden. Heeft iemand ervaring met dit plantje?
Greetings, Tom :)

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Voedingsstoffen hemianthus callitrichoides

Bericht door MatthijsH »

Ik heb dat toevallig...

Mooi plantje dat redelijk snel groeit, zonder co2 het ook overleeft. Misschien dat ik binnenkort nog het één en ander over heb.. :)

Plaats reactie

Terug naar “Planten”