Welke killivissen kunnen er bij elkaar in 1 bak ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
yvon

Welke killivissen kunnen er bij elkaar in 1 bak ?

Bericht door yvon »

Zelf heb ik ervaren dat de aphyosemion australe en de aplocheilus lineatus goa goed bij elkaar in een bak kunnen, ze keuren elkaar zelfs geen blik waardig.

Echter de aphyosemion australe samen met de aplocheilichthys normani in 1 bak ging niet goed, de aplocheilichthys normani man ging vaak achter de aphyosemion australe dame aan en daar was meneer aphyosemion australe natuurlijk niet blij mee, rust in de bak was er dus absoluut niet met deze 2 soorten bij elkaar.
Ik hoop dat hier aanvullingen komen met ervaringen van aquarianen over welke soorten wel samen kunnen en welke niet.

Groetjes yvon.

Gebruikersavatar

Biancab
400-600
400-600
Berichten: 587
Lid geworden op: 15 mar 2008 19:17
Locatie: Lisserbroek

Re: Welke killivissen kunnen er bij elkaar in 1 bak ?

Bericht door Biancab »

ik zelf heb 4 verschillende aphyosemion soorten (australe, striatum, sjoestedti en louessense, epiplatys dageti, en de rollofia) bij elkaar gehad zonder enig probleem..tesamen met nog een afrikaans scholenvisje (ben even de naam kwijt)..
ook heb ik het lichtoogje gehad en de epiplatys annulatus zonder probleem alleen heb je daar rekening mee te houden dat je ze dus niet met de grotere soorten samenhoudt zoals de linneatus want dan worden ze als levend voer beschouwd..dat is mijn ervaring.. :|
Grtzz Bianca


*******************************************************
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
yvon

Re: Welke killivissen kunnen er bij elkaar in 1 bak ?

Bericht door yvon »

We houden het hier ook goed in de gaten, in de 80cm bak zitten nu een school aplocheilichthys normani maar daar zitten ook de jonge Epiplatys Dageti Monroviae bij in, zodra die groter worden zou dat ook een probleem op kunnen gaan leveren, maar het zou ook kunnen dat het gewoon goed blijft gaan.
Dat laat ik weten zodra ze volgroeid zijn en we zelf meer weten.

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Welke killivissen kunnen er bij elkaar in 1 bak ?

Bericht door ijsselmeer »

Nu weten wij nog niets Yvon :cry:
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Plaats reactie

Terug naar “Regenboogvissen en killivissen”