Kreeften foetsie

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Hallo,

Ik heb 2 CPO kreeften (man en vrouw) en heb ze nu al 3 of 4 dagen niet gezien. Ze komen ook niet op het voer af.
Het mannetje zag ik altijd al weinig maar het vrouwtje zag ik elke dag door de bak lopen.
Ik heb wel ontzettend veel plekken waarin ze zich schuil kunnen houden zoals een hele hoek vol met levermos. Maar omdat ik het vrouwtje elke dag wel zag en ze ook niet meer op het voer afkomen maak ik mij een beetje zorgen.

Heeft iemand er ervaring mee dat kreeften zich voor langere tijd niet laten zien? een verschaling bv of na het paren?
Heb al achter mijn aquarium gekeken..maar is wat lastig te zien ivm krappe ruimte en diverse filterslangen..

Ik heb recent twee nieuwe planten aangeschaft en heb gelezen dat hier soms slakkengif op zit?! Echter, ik zie mijn garnalen nog wel regelmatig en mijn appelslakken hebben nergens last van..
Ik voeg ook plantenvoeding en CO2 toe..Ook iets waar kreeften maar ook garnalen moeite mee zouden hebben..Maar wat ik al zei..de rest heeft nergens last van.

...Iemand een idee?

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Roy H »

Kunnen ze ook niet ergens tussen of klem zitten?
Greetings...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Um..Niet dat ik weet. Filter is extern en geen mogelijkheid om opgezogen te worden. Geen recente verplaatsingen van het hout oid..

Misschien een verschaling die verkeerd gegaan is? Maar dat kan toch niet bij allebei?
..Nou ja 't kan wel natuurlijk..Maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Gebruikersavatar

Coco86
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 feb 2014 16:25
Locatie: Maastricht

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Coco86 »

Ik lees mee. Hier precies hetzelfde aan de hand. Heb er drie, waarvan een eitjes mee draagt. Zie nu heel af en toe een maar die andere twee?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Die van jou ook al een paar dagen Coco?

Echt zo raar..ben dit helemaal niet gewend van ze..

Gebruikersavatar

Coco86
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 feb 2014 16:25
Locatie: Maastricht

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Coco86 »

Ja een klein weekje denk ik ondertussen. Vind het vooral heel jammer dat het dragende vrouwtje helemaal verdwenen lijkt, heb wel gelezen dat ze schuwer zijn als ze dragen maar heb haar helemaal niet meer gezien. De andere zie ik soms met een beetje geluk heel even, maar voorheen liepen ze gewoon lekker op het gemak door de bak dus snap er ook niks van!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Ik heb zojuist eens onder mijn mos gekeken, en wie kwam eronder uit? Ja hoor..madam..Dus ben er vrij zeker van dat mijn man er ook nog wel in zit. Die is nog schuwer dan mijn dame..Blijkbaar kunnen ze dus prima een paar dagen "kwijt" zijn als ze genoeg voedsel hebben..

Coco, hopelijk stelt jou dit ook een beetje gerust. Misschien is jouw dame inderdaad ondergedoken vanwege de kleintjes en heb je straks je hele bak vol kreeftjes ;)

Misschien kun je ons op de hoogte houden als er iets veranderd?
Ik zal het ook melden als ze zich weer "normaal" gaan gedragen...Misschien is ze inderdaad net verschaald..
Ben in ieder geval blij dat ze er nog is :D

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Roy H »

Gelukkig weer terecht dus :D
Greetings...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Ja! Ze dook alleen wel gelijk het mos weer in... :roll:

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Roy H »

Ja oke, daar voelt ze zich veilig natuurlijk. Je weet nu teminste dat ze er nog zijn .
Greetings...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Ja inderdaad..Vraag me alleen af wat de reden is dat ze zich schuil houden..Of er iets is wat ik kan doen.

Ze leek iets groter...

Gebruikersavatar

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Roy H »

Mss toch je vuurstaart?
Greetings...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Nee denk 't niet...Is absoluut niet geinteresseerd in de kreeften..Plus dat ie ook al rondzwom terwijl madame gewoon door de bak liep.

Maar de Balteata daarintegen....Al zit zij aan de hele andere kant..Ze heeft wel eens mot gehad met een kreeft..Heb ze toen uit elkaar gehaald..Hmmm...

Damn....

Gebruikersavatar

Coco86
0-200
0-200
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 feb 2014 16:25
Locatie: Maastricht

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Coco86 »

Er laat zich 1 iets vaker zien. Vrouwtje met de eitjes nog steeds onvindbaar :| hoop dat ze ineens tevoorschijn komt met allemaal kleintjes, maar begin het toch duister in te zien.

Hoe gaat het bij jou?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Kreeften foetsie

Bericht door Linda »

Hé Coco, Nadat ik mijn vrouwtje weer had gevonden is ze nog een dag of twee wat schuw geweest. Nu loopt ze weer door de bak alsof er niets is gebeurd..Ze lijkt wel iets groter dus misschien toch door de verschaling?

Mijn man (niet míjn man, maar mijn kreeft :D) heb ik nog steeds niet gezien...Heel vreemd..

Misschien houdt jouw vrouwtje zich juist schuil omdat ze eieren draagt? Zou op zich wel een logische reactie zijn.
Is er ondertussen nog iets veranderd?

Roy, Het lijkt toch niet aan de andere bakbewoners te liggen..Ze werd gisteren lastig gevallen door mijn Balteata en ze steekt gewoon haar scharen omhoog en blijft haar mannetje staan. Geld ook voor alle andere vissen die in haar buurt komen.

Plaats reactie

Terug naar “Krabben en kreeften”