Irian jaya Hoa creek??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ms_myrmidon
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2013 20:32
Locatie: Zutphen

Irian jaya Hoa creek??

Bericht door ms_myrmidon »

Afbeelding
Irian Jaya Hoa Creek

Ik zag dit beestje net in een web shop.
Voor mijn gevoel zijn ze daar best duur :? Als ik ga vergelijken ..(shrimps Royal)
Alleen deze kreeft kan ik nergens anders vinden dus ik heb niet echt vergelijkings- materiaal .
Kent iemand deze prachtige beesten ? Misschien ervaringen ?

Als ik deze dieren zou aanschaffen zou ze samen met garnalen in een aquarium willen houden en misschien wat visjes die hoog zwemmen

Dit was wat ik kon vinden en het leek mij een heel erg leuk dier:

Herkomst:
New Guinea - Irian Jaya
Uiterlijk: Prachtige kreeft met een opvallend roze lichaam en blauwe scharen met witte randen.
Leeftijd: Onbekend
Afmeting: 15cm
Geslachtsrijp: Onbekend
Draagtijd: 30 tot 50 dagen
Karakter: Is relatief vriendelijk naar vissen. Hij lust wel vis. Teveel mannen onder elkaar kan leiden tot gevechten. Kunnen wel in een gezelschapsaquarium maar hou rekening met het feit dat ze we af en toe gaan graven.
Inrichting: Richt voor deze kreeften een mooie bak in en zet er wat goedkope snelle visjes bij. Neem een bak van minstens 60cm voor een koppel. Ze kunnen wel graven dus planten zullen los raken. Zorg voor schoon en helder water. Gebruik grof zand of steentjes en buizen om te verstoppen. Neem ook stenen, hout en planten.
Watercondities: Temperatuur 18-28ºC bij een zuurtegraad van pH 6.8 tot pH8.0 De hardheid is niet van belang.
Voeding: Eten algen, overtollig voer, gekookte groenten, afgestorven plantenresten. Verder lusten ze best een visje. Heeft graag gedroogde bladeren van eiken, elzen en beuken.
Kweek: Makkelijk. De jongen groeien langzaam. Voor de groei zijn er veel bladeren nodig en veel verstopplekken omdat anders de jongen elkaar op gaan eten.
Ervaring: Ze schuilen graag maar laten zich bij de schemer wel zien. De grote scharen zijn indrukwekkend.
Medebewoners: Snelle vissen en garnalen
"Some people feel the rain. Others just get wet" -Bob Marley

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door Mitchel »

Ik heb geen ervaring met het beestje en ik ken hem eerlijk gezegd ook niet, maar hij is wel verrekte mooi zeg!
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ms_myrmidon
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2013 20:32
Locatie: Zutphen

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door ms_myrmidon »

:mrgreen: Dat dacht ik dus ook !
Werd er erg hebberig van hahaha
"Some people feel the rain. Others just get wet" -Bob Marley

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door Mitchel »

Hèhè, ken ik me voorstellen :mrgreen:
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

Esmee
1000+
1000+
Berichten: 3923
Lid geworden op: 01 mar 2011 19:59
Locatie: Wageningen

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door Esmee »

Lijkt wel ingespoten ofzo :? ziet er heel onnatuurlijk uit. Heb ze zelf nog nooit gezien.
Hallo Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ms_myrmidon
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2013 20:32
Locatie: Zutphen

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door ms_myrmidon »

Het schijnt natuurlijk te zijn.. maar ze selecteren wel tijdens het kweken :)
"Some people feel the rain. Others just get wet" -Bob Marley

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door Rita M »

ik ben natuurlijk eens gaan googlen en op dit filpmje zie je dat de kleuren er echt wel in zitten al is het vooral het blauw dat erg goed uit komt. Wel mega gaaf hoor!!!! Op ongeveer 1.50 komt hij helemaal mooi in beeld.

http://www.youtube.com/watch?v=xRGpBmL6E-Q

Gebruikersavatar

tamino95
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 sep 2013 23:55
Locatie: amsterdam

Re: Irian jaya Hoa creek??

Bericht door tamino95 »

ik ken deze kreeft behoorlijk goed heb zelf 3 stuk je hebt ze in 4 kleuren dat ik weet orjane blauw witt en de kleur die u hebt geven dat is e soort clarkie kreeft dan heb je zelf ook nog andere soort maar die 4 kenne by elkaar je hebt minste 60 l nodig voor ze ze kenne niet met granneltje samen wel met ander vissen ik raad zelf aan ze by malawis tehouden dat is het beste denk ik je
zou ik miss die site mogen van u ben wel nieuwschierig ik heb er toevallig 1 besteelt vandaag ze zijn gemiddelt 22 eu en duur zijn ze als ze 25 eu zijn ik heb voor de mijn 22 eu betaalt en dan heb ik die van de foto

ik zou graag die site van u krijgen zodat ik ook ff beetje kan kijken enso lijkt me erg leuk

gr tamino

p.s deze kreefte knippe alles kapot wat ze tegen komen drm zeg ik ook doe het by malawis daar zit meestal geen plantjes enzo in de bakk dat ken niet kapot

ik had graag foto er by gedaan maar dat lukte me niet heel maal hhahaha

Plaats reactie

Terug naar “Krabben en kreeften”