Vuurgarnalen tanganyika

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Vuurgarnalen tanganyika

Bericht door Martine83 »

Zoals jullie vast weten ben ik bezig met mijn rio240 opstarten tot tanganyika bak.
Nu komen daar vissen in die wel een (klein) garnaaltje lusten. Maar ik vraag me af, stel dat ik eerst een groep vuurgarnalen loslaat in de bak, of ze dan sneller kweken dan dat er van gesnoept zal worden?!

Sowieso komen er nog wat meer planten en dus schuilmogelijkheden. En daarnaast een heel doolhof tussen de stenen.

Ik ben sowieso van plan in mijn aqua 30 garnalen te houden maar zo'n schoonmaakploeg tussen de stenen lijkt me ook wel wat. Ik lees veel voors én tegens op Internet, dus lastig of het wijs is.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vuurgarnalen tanganyika

Bericht door amber98 »

Ze kunnen best fanatiek eten. Ik denk dat de garnalen weinig kans hebben. Zeker aangezien je zo weinig verstopplekjes hebt waar geen vissen kunnen komen. Het duurt toch 3 a 4 weken voordat een vrouwtje bevalt van de jongen. Een volwassen vuurgarnaal kunnen ze wel weg krijgen. Het kweekt dus niet zo heel snel tegenover wat tanganyika cichliden kunnen eten. Ik denk dat je met gemak zou mogen beginnen met 100 garnalen en die eerst een paar maanden laten kweken voor er vis in gaat

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Martine83
200-400
200-400
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 jun 2017 09:43
Locatie: Drenthe

Re: Vuurgarnalen tanganyika

Bericht door Martine83 »

Duidelijk verhaal.
Er komen meer planten maar teveel rovers in de bak.

Dan maak ik liever gewoon een leuk garnalen bakje van mijn aqua 30.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vuurgarnalen tanganyika

Bericht door amber98 »

Denk dat je daar inderdaad veel meer plezier aan beleeft. Hier heb ik ook een nano bakje met vuurgarnalen en om de zoveel tijd gaat er een groep in de grote bak. Ondanks dat hier maar 2 cichliden inzitten, verwacht ik dat het voer is (ook de reden dat ik het doe, hebben ze wat te jagen)

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”