Tijdelijke garnalen bak?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door Tim »

wel even een tip als je de mosbal uit elkaar haalt. doe dit gewoon in een emmer of onder de kraan. komt we wat zooi vanaf als je dat doet.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door tobyderks »

Haha linda, lijk mij toch ook wel weer leuk ;)
Als die bal al beweegt door de stroming, vraag ik me af wat de garnalen er straks van gaan vinden...

Morgen doe ik er wat meer mos in. Maandag moet ik werken, en in dat winkelcentrum zit een dierenwinkel met zeer gezonden vissen en planten. Dan ga ik na het werk (of in de pauze weet nog niet hoe dat gaat) daar wel even kijken. Maar ik zit er toch een beetje mee hoe veel plantjes? Als dadelijk de bak afgebroken moet worden, zit ik met allemaal planten. Wat raden jullie aan?

Ja tim ik dacht al dat het niet zo verstandig zou zijn als ik het in de bak zou doen, maar toch bedankt voor de bevestiging! :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door tobyderks »

Het bakje ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Het licht is niet zo sterk, maar dan heb je ook minder snel last van algen. Het water is nu nog een beedje troebel.

Afbeelding

Ik heb dat korfje uit mijn andere bak gehaald en door mudden geknipt. De bal heb ik uit elkaar gehaald en mini mosballetjes van gemaakt. Het overige mos zit vast aan zwarte LEGO steentjes (waar die oude legodoos wel niet goed voor is :P )

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door Tim »

alleen de foto's staan op zn zij..
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door tobyderks »

Hè verdomme! Zie het nu ook. Moet ik nieuwe maken?

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door Tim »

pfffiieuw ik dacht de bak ligt op zn zij ik denk al hoe blijft dat water er nou in. :P hoeft niet hoor maar de volgende keeris het handiger als je fotos post dat ze recht staan. ik heb het ook met me telefoon als ik vertikaal fotos maak dan zet hij ze hier gedraaid er op. heel vreemd..
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door tobyderks »

Tim schreef:pfffiieuw ik dacht de bak ligt op zn zij ik denk al hoe blijft dat water er nou in. :P hoeft niet hoor maar de volgende keeris het handiger als je fotos post dat ze recht staan. ik heb het ook met me telefoon als ik vertikaal fotos maak dan zet hij ze hier gedraaid er op. heel vreemd..
Ik heb gewoon magie tim weet je dat nu nog niet? :P
Ja mijn telefoon doet dat ook. Maar ik kan van deze bak eigenlijk geen horizontale fotos maken :$

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door Tim »

awhg je kan de foto altijd bijsnijden :P
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Tijdelijke garnalen bak?

Bericht door tobyderks »

Het bakje staat nu 3 en een halve week op. Volgende week ga ik de garnalen halen. Inmiddels staan er ook een paar mini plantjes (stekjes van mijn ander aq) in. Er zitten ook al van die slakken in.
Nu zag ik gister op de bodem een klein rood wurmpke. Toen ik beter keek zag ik dat het een baby garnaal was!!! Als de andere vissen hem zien is ie flink de pineut!
Ik zat er dus aan te denken om, als ik hem weer zie, in de tijdelijke bak te stoppen. Maar is dit wel verstandig?
Ten eerste weet ik niet of er wel meer babys zijn en hoe veel ik er kan vangen. Dus ik weet niet of hij eventueel 1 week alleen kan leven?
Daarbij weet ik niet hoe gevoelig babys zijn. Ik kan hem HEEL langzaam over laten wennen, maar dan alsnog?
Dus zo laten of overzetten?

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”