Blauwe waaierhand garnaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Blauwe waaierhand garnaal

Bericht door Tech »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag ( in mijn ogen ) toch wel ineens iets vreemds gezien. Ik heb twee blauwe waaierhand garnalen, en sinds vandaag is er 1 daarvan knalrood in plaats van blauw.

Hij huppelt nog steeds vrolijk rond en waaiert nog steeds, dus ik zie geen rare verschijnselen die erop duiden dat deze ziek is.

Kan dit gebeuren bij garnalen of heb ik nu net een vreemde eend in de bijt?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Blauwe waaierhand garnaal

Bericht door Linda »

Kan het zo zijn dat hij binnenkort gaat vervellen? Heb begrepen dat ze wel eens van kleur veranderen als ze op het punt staan te vervellen..
Ze kunnen sowieso van kleur veranderen naarmate ze ouder worden.
Maar rood? :?
Heb je misschien een foto?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Blauwe waaierhand garnaal

Bericht door Tech »

Afbeelding

veel beter dan dit kreeg ik de foto niet, De kleur is al iets meer richting bruin aan het gaan, wellicht dat hij vervelt is en nu de kleur langzaam doffer aan het worden is? hij was echt een stuk roder gister.

Afbeelding dit is de kleur die allebei mijn garnalen hadden, en 1 heeft deze kleur dus nog steeds ( foto is van internet, de blauwe garnaal laat zich nu even niet zien )

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Blauwe waaierhand garnaal

Bericht door Linda »

Misschien is ie dan kort geleden vervelt en is hij nu weer aan het bijkleuren. Wellicht laat de andere zich niet zien omdat deze ook aan het vervellen is. Je bent geen huidje oid tegengekomen wat op een vervelling kan duiden?
Hij lijkt een beetje rood/paarsig op de foto misschien kleurt hij binnenkort wel weer terug..?

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen”